۰ نفر

۱۵۰ میلیونی شدن صادرات هوایی افغانستان

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 821945
۱۵۰ میلیونی شدن صادرات هوایی افغانستان

وزارت صنعت و تجارت طالبان افغانستان اعلام کرد: در یک سال گذشته به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار صادرات از طریق مسیرهای‌ هوایی به خارج از این کشور انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالسلام جواد سخنگوی این وزارت افزود: تلاش می‌شود با فراهم ساختن تسهیلات میزان صادرات از طریق خطوط هوایی افغانستان بیشتر شود.

او به طلوع نیوز گفت : در یک سال اخیر به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار داد و ستد از طریق خطوط هوایی افغانستان به کشورهای دیگر انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: «ما کوشش می‌کنیم با دیگر کشورها هم بتوانیم از طریق معابر هوایی تبادل داشته باشیم. هم‌اکنون با هند، چین و امارات متحده عربی تبادل داریم.»

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید از سرگیری پروازهای شرکت‌های بین‌المللی در افزایش صادرات از طریق خطوط هوایی نقش مهم داشته است. میوه تازه و میوه خشک عمده صادرات هوایی افغانستان را تشکیل می‌دهد.

خانجان الکوزی عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان گفت: «ما پیشتر با هواپیمایی‌های ترکیش، ایندیا ایرلاین، کام‌ایر و آریانا قرارداد داشتیم. متاسفانه این سیستم از بین رفته است.»

بر اساس اطلاعات وزارت صنعت و تجارت طالبان، ارزش کالاهای صادراتی افغانستان در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲ میلیارد دلار رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha