۶ نفر

خبر مهم درباره افزایش قیمت دلار

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 821706
خبر مهم درباره افزایش قیمت دلار

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش قیمت دلار زودگذر است، گفت: بانک مرکزی می‌تواند مثل ماه‌های گذشته با اجرای تدابیر لازم، ولع بازار ارز را کنترل و مدیریت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امیر شهریاری - عضو اتاق بازرگانی ایران - با اشاره به بحران‌های سیاسی و امنیتی اخیر در داخل کشور و برخی کشورهای منطقه طی یکماه گذشته و تاثیر آن بر نوسانات بازار ارز اظهار کرد: قطعا تنش‌های اخیر همچون انفجار تروریستی کرمان، بمباران یمن، حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در پاکستان و درگیری‌های نظامی در عراق و سوریه را می‌توان کبریت اصلی ایجاد تنش و نوسان در بازار ارز دانست که باعث شد قیمت دلار طی روزهای اخیر دچار افزایش نزدیک به ۹ درصدی شود.

وی افزود: از سوی دیگر اتفاقات و درگیری‌های منطقه طی روزهای اخیر دلیلی بود که بانک مرکزی یا همان بازارساز به نوعی با سیگنال تمایل شدید بازار به افزایش قیمت ارز مواجه شود و کمی از روند تثبیت و آرامش بازار را از دست بدهد. البته بانک مرکزی با تدابیر لازم می‌تواند ولع بازار ارز را به خوبی کنترل کند و این بار هم نوسانات ارزی را با تکیه بر منابع موجود پشت سر بگذارد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی می‌تواند بدون ارزپاشی و با روش جدید از منابع خود بازار با برای مدیریت آن استفاده کند، گفت: بانک مرکزی تاکنون با همین شیوه توانسته بازار ارز را بر خلاف سنوات گذشته که جهش های قیمتی فراوانی را شاهد بودیم، کنترل کند. بی‌تردید در صورت کاهش درگیری‌ها و سوابق قبلی قیمت دلار دوباره به همان کانال قبلی باز خواهد گشت و بعید به نظر می رسد وضعیت ارز تا پایان سال با جهش یا افزایش خاصی روبرو شود.

شهریاری با اشاره به تاثیر مثبت دیپلماسی ارزی بانک مرکزی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ایران شاهد هستیم که بانک مرکزی روند دیپلماسی بین المللی برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مبادلات تجاری را در دستور کار دارد که مطمئنا با به ثمر نشستن تدریجی این اقدامات، انضباط ارزی بیشتری در کشور حکمفرما خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    10 2
    دولت باید سر عقل بیاید هرسال تورم ۸۰ درصد ولی افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد مجلس هم از طرح همسانسازی سر باز می زندواین ظلم مطلق است.
    • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      کدام عقل. ۴۵ ساله رنج و عذاب
    • حسین US ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      چرا مردم. سر عقل نمیان؟!! که این حکومت دیگه به پایان راه رسیده .. به جای انتخابات... اعتصابات بایستی شروع بشه.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    17 0
    ده درصد دلار یعنی بیست درصد تورم بیشتر ، اگه بانک مرکزی میتونه کنترل کنه و نمیکنه پس تخلف کرده
  • سعید فرزین IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    13 0
    داداش شما که گفتید دلار میریزه من دیروز یکشنبه یک چند تا سکه داشتم فروختم به هوای حرف شما امروز دوشنبه دیدم طلا و دلار حداقل پنج درصد دیگه گرون شد چرا شما که هیچی از بازار سر در نمیاری باعث ضرر مردم میشید من اگه سکه برای خودم خریده بودم علت این بود که پولم بیشتر از این آب نشده نه فکر کنید از دل خوشم رفتم سکه خرید خودم هزار تا بدبختی دارم دندونم همه خرابن ، قسطهای بانکیمو باید بدم ، شهریه بچمو باید پرداخت کنم ماشین و خونمو باید تعمیر کنم فقط قصد من این بود که پولهامو جمع کنم که به این گرفتاریام پایان بدم نه مال اندوزی
    • نا شناس IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      مقصر خودتون هستید که باور می کنید اینا هرچی بگن بر عکسه بگن ارزون میشه یعنی گرون میشه اگر بگن گرون میشه ارزون میشه
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    14 0
    صحبتهای غیر کارشناسی و صد من یک غاز. دلار بالا خواهد رفت، همانطور که پیش بینی خود بانکها بوده و الان به زور در حال کنترل هستند. عمدتا هم با خبر درمانی، نه عامل اقتصادی. ما در حال جنگیم و فشار آمریکا هم بیشتر شده. هیچ وقت قیمت دلار موقتی بالا نرفته و پس از آن کاهش عمده نداشته.
  • عباس یوسفی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    14 0
    آره دلار ارزان میشه همین طور که از اول انقلاب تاکنون دلار روند کاهشی داشته ومسئولین هرچه درباره ارزانی گفتند راست ودرست بوده وهست!!!
  • سلطان US ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    12 0
    بانک مرکزی هنوز علتشو نمیدونه چجوری و از کجا داره بالا میره آنوقت فکر کنید که راه حالشو پیدا میکنه یا میتونه!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    ببین فحش نمیدم ولی اقتدار تون را دیدیم
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    این دولت واین اقتصادیش توان بر گرداندن بازار را ندارند چون کاملا سکوت کردند ومسوول اطاق بازر گرانی فقط آرزوی عقب کرد دلار را دارد ومیداند این ها اینکاره نبستند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    اخوی ، این مسائلی که شما میگید در روند افزایش دلار نقش داشته ، مثلا مسایل سوریه و عراق و خبرهای دیگر منطقه ، چرا در افغانستان تاجیکستان آذربایجان قطر کویت و پاکستان دلار بالا نمیرود. مگه اونها توی همین منطقه نیستن ؟ چرا گران شدن دلار فقط در ایران بسته ب مسائل منطقه داره ؟ اینقده مردمو خر فرض نکنید مردم دیگه فهمیدن که تورم کار دولته گران شدن دلار فقط کار دولت هست مردم فهمیدن که برا تامین مخارج داخلی توسط دولت ، بهترین راهکار افزایش دلار هست.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    الان این به تدریج که گفتی ، دقیقا یعنی کی ؟ چه وقت ؟ زمان دقیقش رو بگو من بپیچم برم ، همونوقت برگردم . واسه غیبتم هم گواهی پزشکی میگیرم . شما فقط زمانش رو اعلام کن ، کاریت نباشه . برو بابا پدر بیامرز ! برج ۹ معامله کردم ، نصفش مونده واسه این هفته ، طرف مدعی ۱۶ درصد مابه التفاوت شده ، راستم میگه چون دلار ۵۰ تومنی شده ۵۸ تومن .‌به همین سادگی .
  • ایمان IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    این قصه چوپان دروغ گو رو نشنیدین آقا مادیگه خسته شدیم خسته از ۴۴ سال دروغ تا کی میخواید ادامه بدید بسه دیگه....
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    یک سوال چرادلارفقط درگشورماگران میشودمیشددلیلش رابفرمایید
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    هر دولتی آمد بدتر شد این دولت که هم که هیچ مشکل جای دیگر است آینده بدی در انتظار است فقط خدا به ملت ایران رحم کند
  • ایرانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    آره راست میگن گرونی دلار زود گذره،،،،، از دولار 12هزارتومن زودگذشت وبه سرعت نور رسید به 60هزارتومن،،،،بابا چقدر دروغ میگید،،،،
  • جعفر IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    قیمت دلار را کاهش دهید مردم توان خریدن هر اقلامی رو ندارند
  • عزیزالله گودرزی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    دوستان خود دولت داره دلار تو بازار میفروشه شما چقدر ساده هستین به دلال ها ربطی نداره عامل اصلی بانگ مرکزیه