۰ نفر

طرحی که در یک سال حداقل ۴۰درصد سود می‌دهد!

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲
کد خبر: 821590
طرحی که در یک سال حداقل ۴۰درصد سود می‌دهد!

طرح ایجاد پایگاه خدماتی پهباد کشاورزی منتخب قسمت دهم برنامه تلویزیونی شکوفا میباشد که توسط شرکت دانش بنیان فناوری پرواز سیمرغ سها ارائه شده است. این شرکت در نظر دارد با ساخت ۱۱ فروند پهباد، یک پایگاه ارائه خدمات پاشش بذر، سم و .... به مزارع و باغات کشاورزی ایجاد نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین، بازار هدف اصلی این طرح استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و سیستان و بلوچستان که مجموعا، ۱.۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و زراعی زیر کشت دارند. در این طرح در نظر گرفته شده که در طول دوران مشارکت به ۱۰۰ هزار هکتار زمین، خدمت ارائه شود که کمتر از ۶% کل بازار استان های مذکور است، قابل ذکر است که شرکت دارای یک تفاهم نامه ارائه خدمات با جهاد کشاورزی خراسان میباشد و همچنین درخواست ارائه خدمات پاشش در کشورهای همسایه را نیز دارد. استفاده از خدمات پهباد در این صنعت در واقع جایگزینی برای سم‌پاشی، بذر پاشی و محلول پاشی مزارع و باغات کشاورزی به روش سنتی می‌باشد. جایگزینی این روش جدید برای کشاورزها مزایای زیر را به همراه دارد:


۱.  جلوگیری از له شدن محصولات زیر چرخ ماشین آلات
۲.  سرعت بالای پاشش
۳.  امکان رصد دقیق و آنی پاشش در هر نقطه،
۴.  کاهش استفاده از نیروی انسانی
۵.  امکان استفاده در مناطق صعب العبور
۶.  امکان استفاده در زمین های کشاورزی دارای عوارض طبیعی و گل آلود و زمین های دارای شیب های زیاد.

سرمایه گذاری در طرح از نوع مشارکت در درآمد و با سهم مشارکت ۲۰% در درآمد طرح میباشد. در این طرح از انتهای ماه دوم، ماهیانه ۳.۶% سود به عنوان علی الحساب به مشارکت کنندگان پرداخت میگردد و در انتهای دوران مشارکت سود قطعی محاسبه شده و ما به التفاوت آن با سود علی الحساب پرداخت شده به همراه اصل سرمایه، پرداخت میگردد. براساس پیش بینی های صورت گرفته از درآمد طرح در طول دوران مشارکت، نرخ بازده موثر سالیانه مشارکت کنندگان در صورت تحقق این درآمد، ۱۰۶% برآورد شده است.


۲- درباره سرمایه پذیر:


شرکت دانش بنیان سیمرغ سها در شهر مشهد مستقر میباشد و از سال ۹۸ در حوزه طراحی و ساخت پرنده های بدون سرنشین سفارشی سازی شده و تولید بومی محصولات هایتک هوافضا فعالیت مینماید. مهمترین دارایی شرکت پرسنل جوان و نخبه مستقر در واحد R&D و تیم طراحی و ساخت فنی می باشد که متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور در رشته های مکانیک، هوافضا، الکترونیک، مخابرات و نرم افزار است. این شرکت در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع پرنده‌های بدون سرنشین با کاربردهای کشاورزی، دیده بانی و ... سابقه چندین ساله دارد و مزیت اصلی آن عمق دانش فنی بومی سازی شده در تولید پهباد و کاهش بهای تمام شده میباشد. 

شرکت فناوری پرواز سیمرغ سها به عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه هوافضا و حوزه تولید پهپادهای کشاورزی هوشمند و جز تنها چهار شرکت تولید کننده داخلی است که از سازمان هواپیمایی کشور مجوز تولید پهباد دارد. به موجب مصوبه حمایتی جدید هیات دولت در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲، جهت ساماندهی فعالیت پهبادهای غیرنظامی و حمایت از شرکت های دانش بنیان، فعالیت پهبادهای وارداتی و تولید و یا مونتاژ شده در شرکتهایی که مجوزهای مذکور را ندارند، محدود خواهد شد.

قابل ذکر است که همچنین این شرکت از ابتدای فعالیت خود، یکی از مراجع اصلی آموزش و تربیت اوپراتور و خلبان پهبادها بوده است.

۱-  ریسک ها و تضامین طرح:

تضامین طرح: بازپرداخت اصل سرمایه طرح توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده، همچنین شرکت سرمایه پذیر بابت تعهد به پرداخت سود علی الحساب، چک ارائه کرده است. قابل ذکر است که در صورتی که سود واقعی طرح بیش از سود علی الحساب طرح شود، ۲۰% از این سود مازاد به عنوان کارمزد به صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت خواهد شد که این مورد در پیش بینی سود طرح با نرخ ۱۰۶% در نظر گرفته شده است.
ریسک های طرح: باتوجه به توضیحات زیر ریسک این سرمایه گذاری کم برآورد میگردد:

-  عدم وجود ریسک از دست رفتن سرمایه :از آنجاییکه سرمایه اعطایی به سرمایه پذیر صرف تولید پهباد که دارایی مشهود هستند میشود همچنین اصل سرمایه دریافتی توسط توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است، ریسک از دست رفتن اصل سرمایه وجود ندارد. 

-  ریسک کم فنی: باتوجه به سابقه شرکت در زمینه طراحی و تولید انواع پهبادها و همچنین آموزش خلبان ها، ریسک فنی از این منظر کم ارزیابی میشود. قابل ذکر است که مواد و میزان مورد نیاز برای پاشش توسط کشاورزان و باغداران تعیین شده و خریداری میگردد و شرکت تنها مسئول پاشش مواد است.

-  ریسک کم-متوسط بازار: باتوجه به اینکه قیمت ارائه خدمت به ازای هر هکتار بسیار کمتر از میانگین قیمت فعلی در بازار در نطر گرفته شده و همچنین با وجود تفاهم نامه با جهاد کشاورزی خراسان، ریسک طرح از بعد بازار نیز کم تا متوسط ارزیابی میشود.

-  ریسک کم قانونی: باتوجه به اینکه شرکت تولید کننده داخلی بوده و کلیه مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور را دارد، بنظر میرسد از این منظر ریسکی برای شرکت وجود ندارد.

۲-  شرایط مشارکت در تامین مالی طرح:

شما میتواند در تامین مالی طرح "تامین مالی طرح متخب مسابقه تلویزیونی شکوفا، ایجاد پایگاه خدماتی پهبادی کشاورزی" در پلتفرم تامین مالی جمعی زیما با شرایط زیر سرمایه گذاری نمایید:

۱-  تامین مالی مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان با دوران مشارکت ۱۲ ماهه
۲-  دریافت گواهی شراکت صادر شده از شرکت فرابورس ایران
۳-  دریافت سود علی الحساب ۳.۶% ماهیانه از انتهای ماه دوم
۴-  دریافت اصل سرمایه در پایان دوران مشارکت و بصورت یکجا 
۵-  دریافت سود قطعی در پایان دوران مشارکت
قابل ذکر است که نرخ بازده موثر سالیانه این مشارکت ۱۰۶% برآورد شده و اصل سرمایه سرمایه گذاران توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.

۱-  چرا سرمایه گذاری در طرح پلتفرم تامین مالی جمعی زیما را به شما پیشنهاد میکنیم؟ 

a.  تضمین اصل سرمایه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه چک شرکت بمنظور تعهد به پرداخت سود علی الحساب،
b.  وجود تفاهم نامه ارائه خدمات با جهاد کشاورزی خراسان
c.  این شرکت جز تنها چهار شرکت تولید کننده داخلی دارنده مجوز از سازمان هواپیمایی کشور
d.  سود پیش بینی شده بالا برای طرح و سود علی الحساب ۴۰% در دوران مشارکت
e.  شرکت‌ دانش بنیان در حوزه هوافضا و حوزه تولید پهپادهای کشاورزی هوشمند
f.  کمک به افزایش بهره وری مزارع و باغات کشور عزیزمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha