۰ نفر

انتقاد یک نماینده مجلس از حذف ناگهانی یارانه برخی افراد

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 819431
انتقاد یک نماینده مجلس از حذف ناگهانی یارانه برخی افراد

عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان اینکه هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و تورم افسارگسیخته در آزمون وسع لحاظ شود گفت: حذف بی مقدمه و یکباره یارانه افراد موجب، نگرانی و بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان اینکه هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و تورم افسارگسیخته در آزمون وسع لحاظ شود گفت: حذف بی مقدمه و یکباره یارانه افراد موجب، نگرانی و بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است.

عبدالجلال ایری با اشاره به قطع یارانه نقدی تعدادی از سرپرستاهای خانوارها گفت: طبق برخی از گزارش ها در واریزی اخیر یارانه‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یارانه نقدی برخی از خانواده‌ها قطع شده است. این در حالی است که با توجه به نبود بانک اطلاعاتی دقیق، میزان ثروت افراد کاملا مشخص نبوده و بعضا افزایش ظاهری درآمدهای ناشی از تورم بالای این چندسال اخیر به حساب سرمایه و ثروت افراد زده شده در حالی که به همان میزان، هزینه های آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

در کنار درآمدهای افراد باید هزینه‌ها در نظر گرفته شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در آزمون وسع‌سنجی در کنار درآمدهای افراد باید هزینه‌ها نیز در نظر گرفته شود تا حق کسی تضییع نشود، هم اکنون افرادی در دهک درآمدی قرار گرفتند که عملا به یارانه نقدی نیازمند بوده و نبود آن در زندگی‌شان تاثیر گذار است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در صورتی که بانک اطلاعاتی کاملی داشته باشیم و نظام ارزیابی درآمد و البته دارایی و ثروت افراد دقیق باشد و هزینه های افراد نیز در نظر گرفته شود، آن زمان باید با اطلاع رسانی قبلی نسبت به حذف یارانه آنها اقدام کنیم. حذف بی مقدمه و یکباره یارانه افراد موجب، نگرانی و بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha