۶ نفر

یارانه چه کسانی حذف شد؟

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 819322
یارانه چه کسانی حذف شد؟

پیگیری از وزارت رفاه نشان می‌دهد، ۶۰ هزار خانوار با ورود به دهک پردرآمد ۱۰ در دی‌ماه از دریافت یارانه حذف شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پیگیری از وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حاکی است،‌با اجرای طرح صدک بندی،‌ در دیماه امسال تعداد ۱۶۰ هزار نفر در حدود ۶۰ هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند.

طبق بررسی‌ها افرادی که دارای خودرو خارجی و درآمدهای بالایی هستندیا سفرهای خارجی متعدد غیر عتبات دارند،‌ در صدکهای پردرآمد از دهک ۱۰ قرار می‌گیرند، که طبق قانون دهک پردرآمد ۱۰ از یارانه حذف می‌شوند.

حذف پردرآمدها از یارانه قانون مصوب مجلس است،‌ اما برای شناسایی افراد پردآمد از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌شود و افرادی مرتب در این دهک بندی‌ها جابه جا می‌شوند و افراد دهک ۱۰ به ویژه دو صدک بالا از یارانه حذف می‌شوند. 

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در ماه جدید که یارانه پرداخت شد، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عده‌ای از افراد در اثر آزمون وسع سنجی جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته بودند و خود به خود حذف شده بودند، بنابراین کدملی‌هایی که یارانه به حساب‌شان واریز نشده‌است، جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته‌اند در بررسی وسع خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان افراد مرتب در دهکها جابخ جا می‌شوند و آنهایی که در دهک ۱۰ قرار می‌گیرند حذف می‌شوند و ممکن است خانوارهایی از دهک ۱۰ به ۹ افت کنند که مشمول یارانه می‌شوند.

به گزارش فارس، طبق مقررات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق سامانه حمایت در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض ثبت کنند که به اعتراض آنها رسیدگی خواهد شد و در صورت استحقاق، یارانه آنها مجدد برقرار خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون ایرانی مشمول یارانه نقدی معیشتی ماهانه هستند که در دهک‌های یک تا ۹ قرار گرفته‌اند که یارانه افراد سه دهک کم درآمد یعنی یک تا ۳ ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و یارانه افراد واقع در دهک‌های ۴ تا ۹ ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به حساب‌شان واریز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    تراخدااین یارانه45هزارتومنی راقطع کنیداینقدرمنت سراین مردم نگذاریددوتاقرص نان میشه45هزارتومن
  • NL ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    ولا همکارای ما و دوستان ما با داشتن خونه ویلایی و آپارتمان و مغازه و زمین و ماشین دارن یارانه میگیرن ولی ما با داشتن دو دانشجوی دانشگاه آزاد الان چند ساله قطع شده و ما به جان شما دعا میکنیم .
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    من چرا دهک نه هستم چرا به اعتراض من جواب نمی‌دید من مستاجرم یه دختر معلول جسمی دارم بهزیستی کاردرمانیشو قطع کرده میگه دهک نه هستی آخه این انصافه
  • عیسی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    یارانه خودمان رو به کالابرگ تبدیل کردم الآن خیلی پشیمانم چراکه یارانه نقدی دادن و گالابرگ تا الآن به ماندادن ! امیدمون به همین یارانه ست نه سهام عدالتی داریم ونه حقوقی !9
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    جمع کنید این یارانه تونو. به فکر گرانی باشید.
  • @Babak IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    اگر این حذف یارانه برای افراد ثروتمند اتفاق افتاده و عادلانه باشد، مشکلی نیست، اینطور نباشد ک افراد معمولی حالا ب هر دلیلی چند تراکنش مالی در یک برهه و بدلیلی خاص داشتن حذف شده باشن.همینطور درامد خیلی از مسئولین و پاداشهائی ک بصورت غیر نقدی دریافت میکنن هم لحاظ بشه، کما اینکه خود اقای روحانی وقتی رئیس جمهور شد از دریافت یارانه انصراف داد اگر اون انصراف واقعی بوده باشد امیوارم با زبان بیسوادی منظورمو رسانده باشم، چون از چند منظر غیر مرتبط ب هم نوشتم ولی منظورم عدالته
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    چراماکه دهک 1زیرپوشش کمیته هستیم کالابرگ مون شارژ نشده
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    بحث اینه که در سامانه حمایت می نویسد که شما در لیست دریافت یارانه هستید ولی یارانه ای به حساب من واریز نشده است ،کسی بین راه یارانه را برمی دارد و لیست پر می کند برای خزانه
  • فدایی رهبر US ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    باور کنید هر جا می رم با هر کسی برخورد داشتم کسانی که هم خونه هم‌ماشین دارن نیازی به یارانه ندارن. اینها باید یارانه شون قطع به دهک‌های پایین که خونه و ماشین ندارند کمک بیشتری بشه. پس عدالت علی کجاست. آقای احمدی نژاد بد بنیانی گذاشت. امید که جناب رئیسی اینو حل کنه.
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    یارانه جانبازان وخانواده شهدا وارادگان قطح می شود فکر کنم
  • حسین.دارایی US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ۰۹۱۸۱۵۰۱۷۱۵
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اسم این کار جمبولک بازی است،می گویید نه صبر کنید،کم کم به افراد کپسول هوا با نرخ بالا گرفته میشه