۱ نفر

یمن، آمریکا و انگلیس را تهدید کرد

۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبر: 819156
یمن، آمریکا و انگلیس را تهدید کرد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی درباره حملات پنج‌شنبه شب آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف این کشور بر پاسخ زودهنگام به این تجاوز و تبدیل یمن به گورستان متجاوزان تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روز جمعه از شبکه المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این باره اظهار داشت: حمله به یمن نقض تمامی اصول و قوانین است و ائتلاف «آمریکایی – انگلیسی – صهیونیستی» هزینه تجاوز خود را خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت نظامی سازی دریای سرخ به عهده آمریکا و انگلیس بوده و ثابت خواهیم کرد که یمن گورستان متجاوزان است.

المشاط همچنین تاکید کرد: خون یمنی‌ها گرانبها است و انتقام ما دور نخواهد بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: علی‌رغم تجاوزات به ملت یمن، اما ما به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم به سمت فلسطین اشغالی ادامه خواهیم داد.

المشاط همچنین گفت: ما به برادران خود در فلسطین و مردم خود در غزه می‌گوییم که خون ما گرانبهاتر از خون شما نیست و وجدانمان با حمایت از شما راحت است.

وی افزود: ما اعلام می‌کنیم که فلسطین از امروز به بعد به تنهایی در نبرد نخواهد بود.

در همین راستا، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله گفت: سخنان رهبر یمن (عبد الملک بدرالدین الحوثی) را بازخوانی کنید و به دقت آن را ترجمه کنید تا متوجه شوید پاسخ جمهوری یمن در راه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha