۰ نفر

نزاع کبک‌ها در بوکان منحل شد

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 817854
نزاع کبک‌ها در بوکان منحل شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: گردهمایی چند صد نفری در این شهرستان با عنوان نزاع کبک‌ها با دستور دادستان، منحل شد و متصدیان آن دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: به دنبال گزارش‌های دریافتی مبنی بر گردهمایی چند صد نفر از شهرهای مختلف غرب کشور در یک تالار عروسی شهر بوکان و برگزاری مراسم نزاع کبک‌ها، با دستور دادستان این شهرستان، یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی به محل وارد شده و پس از لحاظ سازوکارهای قانونی، این گردهمایی را منحل کرده و افراد دخیل در این کارناوال دستگیر شده و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین تالار پذیرایی که محل برگزاری این کارناوال بود با حکم دادستانی اعمال قانون و پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: ماموران انتظامی در این عملیات نقش موثری را ایفا کرده و نحوه همراهی آن‌ها با یگان حفاظت محیط زیست در اجرای قانون و برخورد با متخلفان، ستودنی و قابل تقدیر بوده است.

عبدالکریمی در ادامه گفت: نگهداری کبک بدون مجوز جرم محسوب می‌شود همچنین نزاع کبک‌ها نیز عملی غیراخلاقی بوده که در آن متخلفان با نزاع کبک‌های دست آموز اقدام به شرط بندی می‌کنند؛ حتی تعداد زیادی از این کبک‌ها در مراحل آموزش برای جنگیدن و یا در حین جنگ با کبک دیگر کشته می‌شوند.

به گفته وی، عمل نزاع کبک‌ها نیز مصداق حیوان آزاری است و طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha