۰ نفر

وضعیت سد کرج خیلی بحرانی است!

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶
کد خبر: 817643
وضعیت سد کرج خیلی بحرانی است!

سد امیرکبیر یا همان سد کرج این روزها حال‌ و روز خوشی ندارد و طبق بازدید و سطح آب به‌طرز عجیبی پایین رفته است و در برخی نقاط این کاهش سطح آب به ۲۰متر هم می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سد امیرکبیر یا همان سد کرج که به‌روی رودخانه کرج در ۲۵ کیلومتری شمال شهر کرج و کنار جادهٔ چالوس احداث شده است، به‌عنوان یکی از منابع مهم تأمین آب شهر تهران، این روزها حال‌وروز خوشی ندارد و سطح آب به‌طرز عجیبی پایین رفته است و در برخی نقاط این کاهش سطح آب به ۲۰ متر هم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در آخرین اظهاراتش درباره وضعیت ذخایر آبی سدهای این استان با اذعان به اینکه کمبود آب فقط مختص استان البرز نیست و تمام دنیا، دیگر مانند گذشته دارای فراوانی آب نیستند و در برخی کشورها آب موضوعی سیاسی بوده است، گفته بود: اگر در کشور در بخش آب سیاستگذاری جمعیتی وجود داشت مشکلات امروزی وجود نداشت و در زمان حاضر به‌دلیل مشکلات به‌وجودآمده مجبوریم هزینه‌های چندده‌برابری با هزینه‌های زیست‌محیطی نیز پرداخت کنیم.

در شرایط فعلی امسال با پیش‌بینی‌ای که می‌شد در پی بحران آبی سال گذشته در بحث تأمین آب شرب طبق صحبت‌های وزیر بدبینانه‌ترین حالت در نظر گرفته شد و با برنامه‌ریزی لازم تاکنون توانسته‌ایم بخشی از آب شرب را تأمین کنیم.

میزان بارش‌های سال زراعی در سال جاری در البرز نسبت به میانگین بلندمدت کاهش ۵۰ درصدی داشته و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۵۹ میلی‌متر بارندگی در البرز ثبت شده است، در زمان حاضر سد طالقان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد تراز مثبت آبی دارد و میزان ذخایر آن ۱۶۸ میلیون مترمکعب  است، همچنین میزان ذخایر کنونی آب سد کرج ۵۴ میلیون مترمکعب است که پارسال ۳۵ میلیون مترمکعب بود؛ آب شرب البرز افزون بر سدها، از ۷۰۰ حلقه چاه نیز تأمین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha