۱ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ایران پیشگام فولاد سبز در جهان/ از تولیدکنندگان فولاد دنیا جلوتریم

۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 815365
ایران پیشگام فولاد سبز در جهان/ از تولیدکنندگان فولاد دنیا جلوتریم

یک مقام مسئول در صنعت فولاد ایران گفت: ایران از تکنولوژی احیاء مستقیم و آهن اسفنجی برای تولید فولاد استفاده می کند و این مزیت بزرگی محسوب می شود که ما را یک یا چند گام از فولاد دنیا جلوتر می اندازد.

وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بر خلاف کشورهای فولادی دنیا که از کوره بلند استفاده می کنند و آلایندگی زیادی دارند، ایران از تکنولوژی احیا مستقیم و آهن اسفنجی تولید فولاد می کند و این مزیت بزرگی محسوب می شود؛ به نحوی که در حال حاضر، تولید فولاد در ایران، یک یاچند گام از فولاد دنیا جلوتر است.

وی در ادامه افزود :یکی از راهکارهایی که در ۳۰ سال آینده برای فولاد سبز تدوین شده این است که از فولادکوره بلند به فولاد قوس الکتریکی کوچ کنیم که بر این اساس، ایران تا امروز مقدار زیادی از راه را رفته و و ۸۰درصد از فولاد ایران بر مبنای کوره های قوس الکتریکی و کوره های لایه است؛ به نحوی که در حال حاضر ما در تولید فولاد سبز، جلوتر از برخی تولیدکنندگان فولاد دنیا هستیم.

به گفته یعقوبی، فولاد سبز، مصرف انرژی و آلایندگی کمتری برای محیط زیست دارد که همین موضوع، سبب نفع زیاد برای جوامع از جمله جامعه اقتصادی و منافع عمومی دارد.

وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان، نقش ویژه ای در این راستا ایفا کرده اند و یکی از تکنولوژی های کاربردی برای فولاد سبز، استفاده هیدروژن در فرآیند احیا است که بر این اساس، شرکتهای دانش بنیان در زمینه فولاد کاربردهای دیگری مانند فرآیندهای غبار و غیره نیز، نقش ایفا کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha