۰ نفر

بهترین اساتید و مشاوران کنکور ایران

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 814914
بهترین اساتید و مشاوران کنکور ایران

موفقیت در مسیر ورود به دانشگاه دغدغه اصلی دانش آموزان دوره دوم و اولیا آن ها می باشد

این موضوع سبب افزایش تب و تاب کنکور و امتحانات نهایی در سه سال دوره دوم دبیرستان شده و داوطلبان کنکور به دنبال منابع و اساتیدی می باشند که به بهترین شکل مسیر موفقیت را پیش ببرند. این مسیر به طور حتم با چالش های بسیاری همراه است که نیازمند همراهی مشاورین برتری دارد که خود این مسیر را با موفقیت پیش برده و راه را به دانش آموزان نشان می دهند. در سال های گذشته اکثر دانش آموزان رتبه ،  امکان شرکت در دوره های اساتید برتر کنکور و بهره بردن از مشاورین برتر کنکور را داشته اند که این موضوع حساسیت اولیا و دانش آموزان را به مراتب بیشتر از قبل در مسیر انتخاب درست موسسات و آموزشگاه ها کرده است تا دانش آموز به راحتی و بدون دغدغه های جانبی تمرکز کافی جهت موفقیت در مسیر ورود به دانشگاه را داشته باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی های اساتید برتر و مشاورین می پردازیم تا دانش آموزان و اولیا شناخت بهتری در انتخاب مسیر تحصیلی را به دست آوردند.

ویژگی های اساتید برتر :

1- تدریس اصولی و مدون :

مهم ترین ویژگی یک استاد خوب در تدریس دارا بودن طرح درس مشخص در تدریس است به طوری که شروع و پایان دوره مشخص و آزمون ها و تحلیل های مناسبی را ارائه دهد .

2- قدرت بیان مناسب و انتقال محتوا :

واضح است که علم اساتید باید به حد بالا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد اما مهم تر از آن قدرت بیان و انتقال مطالب به ساده ترین طریق ممکن می باشد. بسیاری از اساتید که علم کافی نیز دارند اما قدرت بیان مناسبی نداشته باشند نمی توانند در مسیر تدریس رضایت داوطلبان را کسب کنند.

3- داشتن منابع مشخص و معتبر مانند جزوات کلاسی ، کتب و بهره بردن از کتاب درسی :

امروزه اساتید حرفه ای کنکور جزوات ویژه کنکور و امتحانات را تدوین کرده و مسیر تدریس خود را با آن پیش می برند. این امر موجب نظم کلاس ، سرعت تدریس بهتر و تمرکز بیشتر دانش آموزان روی مطالب می باشد و یکی از مهم ترین عوامل در پیش برد کلاس درس می باشد.

4- مدیریت فضای کلاس :

 ارتباط موثر با دانش آموزان در عین مدیریت فضای کلاس یکی از عوامل مهم موفقیت اساتید در پیش برد کلاس درس می باشد. واضح است طیف متنوعی از دانش آموزان در کلاس درس حضور دارند و ایجاد انگیزه و تلاش برای موفقیت در تک تک دانش آموزان مستلزم ارتباط موثر و نگاه دلسوزانه استاد درس مربوطه دارد.

در ادامه نگاهی به تعدادی از بهترین اساتید دروس مختلف با توجه به نتایج و رتبه های برتر سال های اخیر خواهیم کرد :

1- درس زیست شناسی : مهم ترین درس گروه تجربی دانش آموزان می باشد و تمرکز کامل روی متن کتاب درسی ، شکل ها و سوالات ترکیبی از فصول مختلف نیازمند تسلط کامل می باشد. اسامی برخی از بهترین اساتید زیست ایران عبارتند از :

حمیدرضا زارعی

علی محمد عمارلو

مهدی آرام فر  

امین امین الرعایا

اشکان هاشمی

حنیف عظیمی

منصور کهن دل

علی کرامت

وحید شایسته

محمد همدانی

بهترین اساتید و مشاوران کنکور ایران

2- درس ریاضیات : ریاضی یکی دیگر از دروس مهم در کنکور است ، برای یادگیری درس ریاضی، شما باید از روش‌ها و فرمول‌های اصولی استفاده کنید. همچنین، باید سرعت عمل خود را در محاسبه بالا ببرید تا در زمان محدود کنکور، به پاسخ درست برسید. برخی از اساتید برتر ریاضیات عبارت‌اند از:

سعید اسماعیل زاده

بابک سادات

افشین ملاک پور

رضا چراغی

آرش عمید

سیروس نصیری

آریان حیدری

علی مقدم نیا

سعید قندچی

محمد عسکری

بهترین اساتید و مشاوران کنکور ایران

3- درس فیزیک : همان‌طور که می‌دانید، درس فیزیک شامل دو بخش تئوری و فرمول مانند می‌شود. برای مطالعه و پیدا کردن مهارت در این درس، شما به اساتیدی نیاز دارید که روش‌های درست برای مطالعه فیزیک را به شما آموزش دهند. برخی از اساتید برتر فیزیک عبارت‌اند از:

حامد اسماعیل زاده

رضا خالو

احمد مصلایی

محمد نوکنده

فرید شهریاری

مهدی یحیوی

رضا ذهبی

نوید شاهی

رضا سبزه میدانی

محمد پوررضا

رسول مدرسه دوست

بهترین اساتید و مشاوران کنکور ایران

بهترین اساتید و مشاوران کنکور ایران

4- درس شیمی : شیمی نیز یکی از درون سخت و مهم در کنکور است که ضریب بسیار بالایی دارد. به دلیل سختی نسبتا بالا، بسیاری از دانش آموزان، نسبت به مطالعه شیمی، علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. از این رو، یک استاد خوب و درجه یک، می‌تواند انگیزه و علاقه خوبی در شما ایجاد کند تا به مطالعه شیمی علاقه پیدا کنید. برخی از اساتید حرفه ای شیمی کنکور عبارت‌اند از:

اشکان مسیح

رضا بابایی

محمد رضا مصلایی

کامبیز فرزانه

آرش افشار

بهمن بازرگان

حسین انوشه

محمد شیخ الاسلامی

بیژن ابوالقاسمی

 امید بی سخن

5- مشاوره و برنامه ریزی : از مهم‌ترین اساتیدی که در ماه‌های قبل از کنکور شما نقش اساسی دارند، مشاورین و مسئولان برنامه ریزی هستند. این اساتید وظیفه برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان را دارند. تمام مشاوران، برنامه ریزی خودشان را براساس دانش آموزان انجام می‌دهند. در واقع، آن برنامه ریزی را برای یک دانش آموز شخصی سازی می‌کنند تا با توجه شرایط زندگی و نقاط ضعف و قوت او باشد. برخی از مشاوران برتر کنکور عبارت‌اند از:

امیرحسین ایران نژاد

امیر اهرامی

الهام اسماعیل زاده

حمید رهنما

ایمان سرورپور

پوریا مظفریان

بابک شارقی

فواد شهسواری

مجتبی سادات رسول

نتیجه گیری : با اینکه مهم ترین رکن موفقیت تلاش و ممارست داوطلبان ورود به دانشگاه و دانش آموزان دوره دوم است با این حال خوراک ذهنی و تدریس مناسب بسیار مورد نیاز است. اینجاست که نیاز مبرمی به اساتید و مشاورین حرفه ای ایجاد می شود. هدف از این مقاله کمک به اولیا و دانش آموزان در راستای انتخاب های درست برای موفقیت در مسیر مطالعاتی و ورود به دانشگاه است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha