۵ نفر

ماجرای عجیب صف نان در یک شهر

۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبر: 813909
ماجرای عجیب صف نان در یک شهر

مشاور وزیر اقتصاد اظهار داشت: اختصاص آرد به استان سیستان و بلوچستان با احتساب جمعیت مهاجر بوده و تصمیم درباره سهمیه و اختصاص آرد به نانوایان در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محمد جلال، مجری طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان درباره علت ادامه مشکل صف‌های طولانی در نانوایی‌های استان سیستان و بلوچستان و اینکه چرا این مشکل برطرف نشده‌ است، اظهار داشت: از سیستان و بلوچستان بازدید کرده‌ایم و موضوع در این استان این است که در این استان نسبت به جمعیت از نظر تاریخی و فرهنگی کمترین تعداد نانوایی را سطح کشور دارد، نانوایی‌های این استان هم ماشین‌آلات مکانیزه دارند و سرعت تولید نان در این منطقه بالا است و نان خاص خود را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: ما هم در اولین بازدید از استان کرمان کردیم نانوایی‌های این منطقه صف دارند اما موضوع کم بودن میزان آرد نیست بلکه تعداد نانوایی‌ها در شهرهای این استان نسبت به جمعیت کم است و درباره افزایش نانوایی‌ها کارگروه آرد و نان استان تصمیم می‌گیرد.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه به طور تاریخی در این استان نسبت به سرانه جمعیت تعداد نانوایی‌ها کمتر است، گفت: تصمیم‌گیری درباره راه‌اندازی نانوایی‌های جدید با کارگروه آرد و نان استان است و طرح هوشمندی زیرساختی برای شفافیت این فرایند ایجاد کرده‌ است و می‌توانند با استفاده از این بستر نسبت به رفع این موضوع اقدام کنند.

جلال در پاسخ به این سوال که در شرایط استاندارد بابت چه میزان جمعیتی چه تعداد نانوایی باید فعال باشد،  افزود: در این باره استانداری وجود ندارد. در میانگین کشوری استان سیستان و بلوچستان کمترین نانوایی را دارد به همین دلیل است که تعداد افراد برای خرید نان در یک نانوایی بالاست.

وی درباره افزایش مهاجرت اتباع خارجی به این استان و اینکه آیا در اختصاص آرد به این استان موضوع اتباع افغان در نظر گرفته شد، اظهار داشت: اصولاً در طرح هوشمند سازی اصالت به عرضه نان به مردم است چه عموم مردم کشور و چه اتباع مهمان خارجی در کشور. پس  تا زمانی که نان عرضه می‌شود، اختصاص آرد مورد نیاز انجام می‌شود، اگر آرد یک نانوایی کاهش پیدا کرده به دلیل کاهش عرضه نان با تراکنش غیرواقعی در آن نانوایی بوده‌ است.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: اختصاص آرد به استان سیستان و بلوچستان با احتساب جمعیت مهاجر بوده و تصمیم درباره سهمیه و اختصاص آرد به نانوایان در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها است و این سامانه شفافیت برای مدیران استانی ایجاد کرده و هیچ محدودیتی در موضوع تامین آرد برای عرضه پایدار نان در هیچ استانی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 0
    هنوز مشکل سامان دهی نانوایی ها رو داریم میخوایم دنیا رو هم اداره کنیم