۰ نفر

جراحی‌های میلیونی عجیب برای زیبایی سگ و گربه

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 813152
جراحی‌های میلیونی عجیب برای زیبایی سگ و گربه

فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی و ... از جمله عمل هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می دهندتا بتوانند شاید کمی بیشتر با آنها پز بدهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین؛ در واقع عده ای حیوان خانگی را به کلینیک می‌برند و در ازای پرداخت مبالغ نسبتا بالا از دامپزشکان می‌ خواهند گوش یا بینی حیوان را جراحی زیبایی کند یا دمش را کوتاه و یا روی تنش تتو نقش کند؛ کاری که مصداق بارز حیوان آزاری است.

کارشناسان می گویند که اندازه گوش، بینییا هر عضو دیگر بدن یک حیوان در نتیجه تکامل و در پاسخ به نیازی طبیعی شکل گرفته است. وقتی این اندازه‌ ها زیاد و کم شود در واقع به عملکرد طبیعی حیوان لطمه وارد می‌کنیم و این نوعی آزار حیوانات است.

برای مثال صاحب یک حیوان دوست دارد گوش سگش صاف بایستد که با انجام عمل جراحی در گوش و قرار دادن فنر موجب می شود که گوش حیوان دائم صاف بایستد در صورتی که این کار موجب اختلال در زبان بدن حیوان می شود، چون هر حرکت گوش یک علامتی است که حیوان از خود بروز می دهد اما وقتی که گوش با کار گذاشتن فنر ثابت می شود، دیگر کارایی خود را در برقراری ارتباط با اطراف از دست می‌دهد. عده ای پا را فراتر هم گذاشته اند و برای تغییر صدای حیوان شان دست به عمل حنجره حیوانات هم می زنند تا صدایشان نازک تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه هایشان از صدای حیوان شان شکایت کرده اند و برای این که بتوانند حیوان را نگه دارند، مجبورند حنجره حیوان را عمل کنند.

امروزه هزینه شکستگی دست و پاییک سگ یا گربه حدود ۸ تا ۱۲ میلیون تومان آب می خورد. با این حال عده ای میلیون ها تومان هم برای زیباسازی و خوش صدا کردن این حیوانات هزینه می کنند. مثلا برای سگ و گربه که جراحی زیبایی روی این حیوانات شایع تر است، فرم دادن به بینی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان، افتادگی پلک ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، کشیدن پوست ۵ تا ۱۰ میلیون تومان، تیز کردن گوش ۵ تا ۱۰ میلیون تومان، عمل حنجره و خوش صدا شدن ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان، جراحی فک ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان، خالکوبی ۳ تا ۵ میلیون تومان، بوتاکس ۲ تا ۳ میلیون تومان و گوش و دم بری حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان برای صاحبان این حیوانات آب می خورد.

کسی شک ندارد که جراحی‌ های زیبایی روی حیوانات خانگی نوعی حیوان آزاری است، پس می‌ توان چنین چیزی را رسما ممنوع و با متخلفان، چه دامپزشک و چه نگهدارنده حیوان، برخورد قانونی کرد، هر چند گرایش به چنین رفتارهای عجیبی باید از منظر جامعه شناسی و روان شناسی هم دقیقا بررسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha