۲ نفر

قیمت انواع تورهای گردشگری خارجی؛

۳ شب سفر رفت و برگشت هوایی به تفلیس در آذر ماه ۱۴۰۲ چقدر خرج داره؟

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 811784
۳ شب سفر رفت و برگشت هوایی به تفلیس در آذر ماه ۱۴۰۲ چقدر خرج داره؟

بررسی هزینه تور مسافرتی باتومی گرجستان ویژه آذر ماه به شرح جدول زیر است؛

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ اگرچه این دو شهر گردشگری گرجستان شباهت‌های بسیاری نسبت به یکدیگر دارند، اما تفاوت‌های این دو باعث ایجاد تمایزاتی می‌شود و بهتر است قبل از اقدام به سفر با این تمایزات آشنا باشید. اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید، هدف شما از سفر به باتومی و تفلیس است.

اگر می‌خواهید تعطیلاتی دلپذیر را در سواحل زیبا تجربه کنید و علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های گردشگری مدرن هستید، پیشنهاد می‌کنیم باتومی را در صدر فهرست خود قرار دهید. از طرفی، اگر می‌خواهید در سفر خود به گرجستان، بیشتر با فرهنگ و پیشینه این کشور آشنا شوید و از جاذبه‌های متعدد گرجستان بازدید نمایید، قطعاً تفلیس یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. از جمله شباهت‌های بین باتومی و تفلیس می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن سفر به هر یک از آن‌ها اشاره کرد؛ با این حال در برخی از مواقع سال سفر به تفلیس می‌تواند تا حدودی ارزان‌تر از سفر به باتومی باشد.

اگر تا به  حال به گرجستان سفر نکرده‌اید و قصد دارید برای اولین بار به شهر باتومی یا تفلیس سفر کنید؛ می‌توانید مانند خیلی از گردشگران ابتدا به پایتخت کشور گرجستان یعنی تفلیس بروید و پس از گشت و گذار در این شهر، بازدید از باتومی را نیز در برنامه خود قرار دهید.  در مجله الی گشت آمده است  که از آنجا که معمولاً به پایتخت هر کشور توجه ویژه‌تری نسبت به سایر شهرهای آن می‌شود و همچنین فرهنگ و آداب و رسوم مردم در پایتخت کشورها به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود و یا امکانات حمل و نقل شهری پیشرفته‌تری در آن قرار دارد، می‌توانید در ابتدا برای تجربه‌ای غنی‌تر از کشور گرجستان، به تفلیس سفر کنید و سپس از شهرهای دیگر بازدید نمایید.

باتومی یا تفلیس، فرقی نمی‌کند که برای اولین بار به کدام یک از این دو شهر سفر می‌کنید؛ چراکه همیشه می‌توانید با کمترین هزینه از شهری به شهر دیگر بروید و در سفری چند روزه از هر دو شهر باتومی یا تفلیس بازدید کنید. قیمت اقامت و حمل و نقل در گرجستان مقرون‌به‌صرفه است و برای آن که بتوانید بین این دو شهر سفر کنید، این فرصت را دارید تا با استفاده از انواع وسایل حمل و نقل عمومی خود را به شهر دیگر برسانید.

اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی که شما را بین این دو شهر جابه‌جا خواهد کرد، قطار می‌باشد که هزینه آن با توجه به نوع قطار و خدمات انتخاب شده توسط مسافر، چیزی حدود ۶ الی ۲۰ دلار می‌شود. قطار بین باتومی و تفلیس سه مرتبه در روز بین دو شهر جابه‌جا می‌شود و مدت زمانی که طول می‌کشد از باتومی یا تفلیس به شهر دیگر برسید حدود ۵ ساعت خواهد بود. انتخاب کم هزینه‌تر دیگری که می‌توانید برای جابه‌جایی بین شهری در گرجستان داشته باشید، استفاده از اتوبوس‌های بین شهری می‌باشند که تقریباً همیشه در دسترس هستند. در نهایت، سریع‌ترین راه، سفر با هواپیما است. برای این‌کار می‌توانید به فرودگاه باتومی و تفلیس بروید و با رزرو پروازهای داخلی گرجستان، خود را به شهر دیگر برسانید.

باتومی یا تفلیس؛ آب و هوای کدام یک بهتر است؟

قبل از این که به باتومی یا تفلیس سفر کنید، بهتر است با آب و هوای این دو شهر آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید بهترین زمان سفر را انتخاب نمایید. از آنجا که شهر باتومی یک شهر ساحلی است و در کنار دریای سیاه واقع شده است به عنوان مرطوب‌ترین شهر در کشور گرجستان شناخته می‌شود. در واقع بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد و به طور میانگین دمای هوای باتومی چیزی بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سلسیوس محاسبه می‌شود. می‌توان گفت که شهر باتومی یک مقصد عالی و چهار فصل به‌شمار می‌آید و همیشه می‌توانید از اقامت در آن لذت ببرید.

در مقابل شهر باتومی که دارای رطوبت بالایی است، شهر تفلیس از آب و هوای کوهستانی برخوردار می‌باشد. تفلیس در فصل‌های گرم سال دارای آب و هوای بسیار گرمی می‌باشد. همچنین در فصل‌های سرد و خنک سال نیز شاهد بارش برف و باران بسیار در این شهر خواهیم بود. آب و هوای شهر تفلیس ترکیبی از هوای خشک و سرد منطقه قفقاز و رطوبت دریای سیاه است. در نهایت ، این شما هستید که باید بین باتومی یا تفلیس یک مقصد را انتخاب کنید و ممکن است با آب و هوای متنوع این شهر سازگار باشید.

گرجستان کشوری که در کنار کوه های قفقاز در اروپای شرقی قرار دارد و با جاذبه های تاریخی و مدرنش به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب ایرانی ها تبدیل شده است.

از جذابیت های تور ارزان تفلیس در عید نوروز این است که تفلیس و باتومی دو شهر معروف گرجستان هستند که بیشتر گردشگران، این دو شهر را برای سفر انتخاب می کنند،باتومی بعد از تفلیس دومین شهر بزرگ گرجستان است و در سواحل دریای سیاه در جنوب غربی گرجستان قرار دارد.

بودن در  کنار دریا، باتومی را به مقصد مناسب تابستانی برای ساحل دوستان و علاقمندان به تفریحات آبی تبدیل کرده و آب و هوایی مطبوع و مرطوب را برای آن رقم زده است.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری خارجی، برای ۳ شب  سفر رفت و برگشت هوایی به تفلیس و اقامت در هتل Biltmore قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۱۸,۱۸۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته را مبلغ۳۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که هتل Iota برای همین مدت اقامت قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۱۵,۴۸۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته را مبلغ ۲۱,۳۶۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

 لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.
 

قیمت تور باتومی (۳ شب / آذر ماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل نوع اتاق قیمت / تومان
Biltmore ۵
 
۲ تخته ۱۸,۱۸۰,۰۰۰
۱ تخته ۳۰,۱۰۰,۰۰۰
Iota ۴
 
۲ تخته ۱۵,۴۸۰,۰۰۰
۱ تخته ۲۱,۳۶۰,۰۰۰
Ramada By Wyndham ۳
 
۲ تخته ۱۱,۶۶۰,۰۰۰
۱ تخته ۱۶,۲۷۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    تفلیس شایدواسه اولین تجربه سفرخارجی خوب باشه ولی درکل به رفتنش نمی ارزه .هزینه های زیادش به دیدنیهای محدودش نمی ارزه بعلاوه پلیس گرجستان رفتاروبرخوردمحترمانه نداره.این نظربیشتربازدیدکننده ای گرجستان ومن درمقایسه باسفرهای متعددی که داشتم نظرموعنوان کردم .پیشنهادمیکنم باهزینه های گزاف این کشور مقصددیگه ای انتخاب کنید.
    • ایران IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      اتفاقا قصد سفر به گرجستانو داشتم ، بایت راهنماییتون ممنونم
  • اکبر عزیزالهی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    اوکی