۰ نفر

افزایش ۶ درصدی اهدای خون در این استان

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 809403
افزایش ۶ درصدی اهدای خون در این استان

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: میزان اهدای خون در استان بوشهر طی سال جاری ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا باستین ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر مردم اقبال خوبی نسبت به اهدای خون خود دارند و این استان نسبت به جمعیت دارای جایگاه برتر کشور در زمینه اهدای خون است.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای پنج پایگاه اهدای خون در بوشهر، گناوه، دشتستان، دیلم و کنگان است که ششمین پایگاه استان نیز در پارس جنوبی راه‌اندازی شده است و مجوز راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در جزیره خارگ صادر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از مراجعه ۲۴ هزار نفر برای اهدای خود در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: ۱۹ هزار نفر از این افراد توانستند خون خود را اهدا کنند.

وی پنج درصد از اهدا کنندگان خون استان بوشهر را خانم دانست و اضافه کرد: میزان اهدای خون در استان بوشهر طی سال جاری ۶ درصد افزایش یافته است.

راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی

باستین با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی اداره کل انتقال خون استان بوشهر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد: دستگاه اتوماسیون گروه‌بندی خون نیز در این استان فعال شده است.

وی با اشاره به احداث ساختمان ۶ طبقه اداره کل انتقال خون بوشهر ادامه داد: این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت دارد که سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای تسریع در تکمیل آن تخصیص یافت.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر خاطرنشان کرد: ساختمان انتقال خون دشتستان همراه با سردخانه آن تا پایان امسال افتتاح می‌شود و ۱.۵ میلیارد تومان برای ساخت آن تخصیص یافته است.

منتظر تحویل اتوبوس خون‌گیری هستیم

وی به دیگر طرح‌ها و برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: برای خرید اتوبوس خون‌گیری با همکاری شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۷۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

باستین با بیان اینکه منتظر تحویل اتوبوس خون‌گیری هستیم گفت: این اتوبوس دارای چهار تخت خون‌گیری یک تخت معاینه است که ۶ میلیارد تومان از سوی سازمان انتقال خون کشور برای تجهیز آن تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اهدای سلول‌های بنیادی در استان بوشهر هر سال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد افزود: برای جبران کمبودهای انتقال خون در استان، همانند خیرین حوزه سلامت مجمع خیرین انتقال خون در استان بوشهر فعال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از افزایش ذخیره خون استان خبر داد و بیان کرد: ذخیره خون استان بوشهر از چهار روز به ۱۱ روز افزایش یافت و با توجه به انتقال خون مازاد به شبکه ملی خون اکنون ذخیره به هشت روز رسیده است.

افزایش پنج برابری فعالیت تیم‌های سیار

وی با اشاره به افزایش پنج برابری فعالیت تیم‌های سیار انتقال خون استان بوشهر نسبت به سال گذشته اضافه کرد: از هزار و ۸۰۰ نفر اهدا خون از طریق تیم‌های سیار اکنون به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

باستین تولید ۳ فرآورده خونی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال گذشته از ۳۶ هزار اهداکننده خون بیش از ۹۰ هزار فرآورده پلاسما و پلاکت تولید شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون از ۲۴ هزار اهدا کننده خون بیش از ۵۰ هزار فرآورده پلاکت و پلاسما تولید شده است گفت: بخش عمده‌ای از فرآورده خونی به بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، جراحی‌ها، تصادفی اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha