۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

چه افرادی نباید از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنند؟ + لیست قیمت انواع شکر و شیرین کننده

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 808036
چه افرادی نباید از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنند؟ + لیست قیمت انواع شکر و شیرین کننده

قیمت روز انواع شکر در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد برای مشاهده جزییات قیمت انواع ماست وارد سایت اقتصاد آنلاین شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت شکر سفید فله در بازار روز برای تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت شکر سفید فله ای کیلویی ۳۶ هزار تومان است.

قیمت شکر بسته بندی

قیمت شکر بسته بندی  سفید دانه الماس مبلغ ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت شکر قهوه ای رژیمی

قیمتشکر قهوه ای مانوین ۹۰۰ گرم بسته ۱۸۰ عددی  مبلغ ۳۴۸,۰۰۰تومان است.

قیمت شیرین کننده های مصنوعی

پودر شیرین کننده بدون قند کم کالری کامور بسته ۵۰ عددی  مبلغ ۳۵,۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت انواع شکر
نام محصول مقدار قیمت/ تومان
شکر قهوه ای مانوین ۹۰۰ گرم بسته ۱۸۰ عددی
۳۴۸,۰۰۰
 شیرین کننده طبیعی و بدون کالری استویا بر پایه اریتریتول ربودیان - ۱۵۰ گرم
۱۹۸,۰۰۰
شکر سفید دانه الماس یک کیلوگرم ۳۸,۶۰۰
شکر سفید یک کیلوگرم ۳۶,۰۰۰
شکر سفید سامزستار ۲.۷ کیلوگرم
۹۱,۸۰۰
پودر شیرین کننده بدون قند کم کالری کامور بسته ۵۰ عددی
۳۵,۸۰۰

چه افرادی نباید از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنند؟

 از آنجا که بسیاری از مردم می خواهند قند مصرفی خود را بدون تغییر در رژیم غذایی کاهش دهند، شیرین کننده های مصنوعی تنها راه حل است و انواع مختلفی دارند اما نباید از خطرات آن غافل شوید .

شیرین کننده های مصنوعی غیر کالری، اگرچه جایگزین مفیدی برای قند هستند اما خطراتی نیز به همراه دارند از قبیل افزایش خطر ابتلا به سرطان و آسیب به قند خون و سلامت روده و از طرف دیگر، بیشتر پزشکان شیرین کننده های مصنوعی را بی خطر می دانند و بسیاری از افراد از آنها برای کاهش مصرف قند و کاهش وزن استفاده می کنند.

اما برخلاف تصور عمومی ،شیرین کننده های مصنوعی اصلاً سالم نیستند زیرا از مواد مصنوعی ساخته می شوند به همین دلیل هضم آسانی ندارند و حتی برخی از شیرین کننده های مصنوعی در چندین کشور ممنوع شده اند.

    کاهش متابولیسم بدن

مصرف منظم شیرین کننده های مصنوعی متابولیسم بدن را کاهش می دهند زیرا تعادل هورمون های انسولین و گلوکاگون را که قند خون را تنظیم می کنند را مختل کرده و منجر به پرخوری می شود.

    تاثیر گذاری روی مغز

چندین مطالعه نشان داده که باید از مصرف منظم شیرین کننده های مصنوعی خودداری کرد و توانایی آسیب رساندن به سلولهای عصبی مغز و مخ را دارند.

    زایمان زودرس

شیرین کننده های مصنوعی به دلیل ناسالم بودن در دوران بارداری مجاز نیستند و باعث زایمان زودرس می شوند که برای کودک و مادر بسیار مضر هستند.

شیرین کننده مصنوعی در گروه های سنی مشخص ، خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در زنانی که بیش از شیرین کننده های مصنوعی در روز مصرف می کنند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد  علاوه بر این مصرف حداقل یک نوشیدنی با شیرین کننده مصنوعی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به فشار خون در زنان افزایش می دهند.

    دیابت

شیرین کننده های مصنوعی با ایجاد مشکل در میکروبیوتای روده باکتری های بد روده را افزایش می دهند و به نوبه خود منجر به مشکلات مدیریت گلوکز خون و انسولین میشود و درنتیجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ افزایش می یابد .

اگر از قبل دیابت نوع ۲ دارید ، شیرین کننده های مصنوعی  مدیریت سطح قند خون را دشوارتر می کند و فرد را در معرض عوارض و مشکلات جانبی بیشتر دیابت قرار می دهد .

    ولع مصرف قند ،خطرات شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی مانند استویا ، آسپارتام و ساخارین ولع مصرف قند را افزایش می دهند زیرا نورون های مغز در تشخیص شیرین کننده های کالری و غیر کالری دار بسیار ماهر هستند، بنابراین تمایل مغز به مصرف چیزهای شیرین افزایش می یابد و تمایل بیشتری به خوردن شیرینی ها پیدا می کند.

نتیجه گیری…

با دانستن خطرات شیرین کننده های مصنوعی میتوانید برای جلوگیری از بیماریهای مرتبط مصرف این شیرین کننده ها را به حداقل برساند و از مواد جایگزین برای حفظ سلامتی استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha