۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

خواص شکر قهوه‌ای کیلویی ۶۵ هزار تومان چیست؟ + لیست قیمت انواع شکر

۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 806981
خواص شکر قهوه‌ای کیلویی ۶۵ هزار تومان چیست؟ + لیست قیمت انواع شکر

قیمت روز انواع شکر در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد برای مشاهده جزییات قیمت انواع ماست وارد سایت اقتصاد آنلاین شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت شکر سفید فله در بازار روز برای تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت شکر سفید فله ای کیلویی ۳۶ هزار تومان است.

قیمت شکر بسته بندی

قیمت شکر بسته بندی  سفید دانه الماس مبلغ ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت شکر قهوه ای

قیمت یک کیلوگرم شکر قهوه ای مبلغ ۶۵ هزار تومان است.

قیمت شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده طبیعی استویا بسته ۵۰ تایی مبلغ ۱۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت انواع شکر
نام محصول مقدار قیمت/ تومان
شکر قهوه ای یک کیلوگرم ۶۵,۰۰۰
شکر سرخ طبیعی امساله ۵ کیلوگرم ۶۰۰,۰۰۰
شکر سفید دانه الماس یک کیلوگرم ۳۸,۶۰۰
شکر سفید یک کیلوگرم ۳۶,۰۰۰
شیرین کننده طبیعی استویا ساشه ای ۵۰ ربودیان تایی ۱۱۵,۰۰۰
شکر سفید بسته بندی برلیان ۴.۵ کیلویی ۳۲,۲۰۰

خواص شکر قهوه ای

تا کنون درباره خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری شنیده اید؟ با توجه به اینکه شکر سفید با دانه‌های ریز یا درشتش بیشتر کاربرد دارد، بسیاری با شکر قهوه ای و خواص آن آشنایی ندارند. در ادامه مقاله اسنپ مارکت شما را با شکر قهوه ای، تفاوت آن با شکر سفید و خواصی که برای مبتلایان به بیماری دیابت یا خانم‌های باردار دارد، آشنا خواهیم کرد.

شکر قهوه ای چیست؟

پیش از آنکه درباره خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری صحبت کنیم، بهتر است با شکر قهوه ای آشنا شویم. شکر قهوه‌ای قند نیشکر است که به خاطر شیره قند یا همان ملاس رنگ قهوه ای دارد. همین شیره قند باعث تفاوت طعم شکر قهوه ای و شکر سفید شده است. از قدیم الایام از شکر قهوه ای برای تولید صابون مخصوص خانم‌ها و لوازم آرایشی استفاده می‌کردند. با شناخت بیشتر این کالا، از آن در حوزه سلامت و درمان بعضی بیماری‌ها مانند چاقی استفاده می‌کردند.

تفاوت شکر سرخ و قهوه ای

هر دو شکر قهوه ای و سفید از نیشکر یا چغندر قند به دست می‌آیند. بنابراین در ساختار آنها تفاوتی وجود ندارد. اما همانطور که اشاره کردیم، شکر قهوه ای ترکیبی از شکر سفید و شیره قند است. وجود شیره قند باعث قهوه ای شدن و تفاوت مزه شکر قهوه ای با شکر سفید شده است.

اما تفاوت به همین جا ختم نمی‌شود. تفاوت اصلی شکر سفید و قهوه‌ ای در میزان ارزش غذایی آنهاست. برای مثال میزان کلسیم، پتاسیم و آهن شکر قهوه ای بیشتر از شکر سفید است. همین نکته اهمیت خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری را پر رنگ تر کرده است. این در حالی است که تحقیقات مختلف ثابت کرده اند که شکر سفید مانند نمک برای سلامتی فایده ای ندارد. اما سؤال اینجاست که شکر قهوه ای و شکر سرخ چه تفاوتی با هم دارند؟

شکر سرخ یا طبرزد بر خلاف تصور بسیاری، با شکر قهوه ای تفاوت دارد. شکر سرخ هم مانند شکر قهوه ای و شکر سفید از نیشکر و چغندرقند به دست می‌آید. در واقع شکر سرخ از عصاره نیشکر به دست می‌آید که بعد از جوشانده شدن ان عصاره شکر سرخ به دست می‌آید. تفاوت آن با شکر قهوه ای نیز در میزان ملاس آنها و روند تصفیه است. شکر سرخ شیره قند (ملاس) بیشتری از شکر قهوه ای  دارد که حجم زیاد آن بعد از فرآیند تصفیه از شکر سرخ جدا می‌شود.

تفاوت دیگر شکر سرخ و قهوه ای در میزان کالری آنهاست. شکر شکر قهوه ای و سفید بیشتر از شکر سرخ است. این سه شکر در کارهای آشپزی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آنچه در ادامه به آن خواهیم پرداخت خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری است.

خواص شکر قهوه ای با توجه به طبع گرمی که دارد، غیر قابل انکار است. افرادی که از مشکلات سیستم گوارشی مانند نفخ و یبوست رنج می‌برند با قرار دادن شکر قهوه ای در رژیم خود می‌توانند روند درمانی را طی کنند. علاوه بر این متخصصان طب سنتی از شکر قهوه ای در درمان مشکلات زیر نیز استفاده می‌کنند:

    خارش و اگزمای بدن
    تهوع
    سردرد
    سردی و ضعف بدن
    اسهال و دل پیچه
    دردهای عضلانی

علاوه بر مواردی که اشاره کردیم خواص دیگری به شکر قهوه ای نسبت داده شده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

خاصیت شکر قهوه ای در رژیم لاغری

شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید مواد معدنی بیشتری دارد. همین باعث می‌شود که انرژی آن ماندگارتر از انرژی شکر سفید باشد. از طرفی به خاطر داشتن ملاس میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. هماهنگی باقی رژیم غذایی با مصرف شکر قهوه ای باعث کاهش قابل توجه وزن می‌شود.

ویژگی شکر قهوه ای برای دیابت

همانطور که در متن اشاره کرده بودیم خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری مورد توجه بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه قرار دارد. اما سؤال اینجاست که چگونه شکر قهوه ای با داشتن کربوهیدرات باز هم برای افراد دیابتی مفید است؟

بررسی‌ها نشان داده است که میزان کربوهیدرات و کالری شکر قهوه ای کمتر از شکر سفید است. اما هر دو به خاطر ساکاروزی که دارند و طبق شاخص گلیسمی (GI) میزان ۶۵ واحد باعث افزایش قند خون می‌شوند. آنچه باعث برتری شکر قهوه ای به شکر سفید برای دیابتی‌ها شده است، نقش آن در حفظ سطح قند است. با این حال دیابتی‌ها باید توجه داشته باشند مصرف شکر قهوه ای مانند افراد سالم کار نادرستی است و تنظیم انسولین خون را مختل می‌کند. مصرف این ماده خوراکی نیز باید تحت نظارت پزشک و متخصص تغذیه باشد.

خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری خانم ها

با توجه به موضوع بحث که خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری است، می‌توانیم اکنون به اهمیت مصرف شکر قهوه ای در دوره بارداری بپردازیم.
مصرف شکر قهوه ای در دوره بارداری به تأمین آهن، کلسیم و پتاسیم کمک می‌کند و در نتیجه باعث سلامتی خانم‌ باردار و رشد جنین او می‌شود. سایر خواص شکر قهوه ای برای خانم‌های باردار عبارتند از:

    تصفیه خون زن باردار و جنین او با مصرف شکر قهوه ای صورت می‌گیرد. این نکته موجب تقویت سیستم ایمنی جنین و خانم باردار می‌شود.
    مصرف شکر قهوه ای آنتی اکسیدان بدن خانم باردار را تأمین می‌کند. در نتیجه سیستم ایمنی او در مقابله عفونت‌ها یا سرطان‌ها مقاوم تر است.
    یکی از خواص شکر قهوه ای برای دیابت و بارداری تقویت سیستم گوارشی است. خانم باردار با مصرف شکر قهوه ای کمتر دچار مشکلات گوارشی می‌شود. مصرف این خوراکی آنزیم‌های گوارشی را تنظیم کرده و مشکلاتی مانند سوء هاضمه و نفخ را به حداقل می‌رساند.
    کاهش دردهای مفصلی خانم‌های باردار با مصرف شکر قهوه ای امکان پذیر است. زیرا استخوان‌ها و مفاصل را تقویت می‌کند.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha