۰ نفر

کدال نگر ۱۰ آبان؛

ایران خودرو برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانوت تجارت چه برنامه‌ای دارد؟

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 806158
ایران خودرو برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانوت تجارت چه برنامه‌ای دارد؟

اطلاعیه‌های امروز منتشر شده در سامانه کدال بیشتر حول توضیحات در خصوص‌ صورت‌های مالی، شفاف‌سازی در خصوص شایعات و همچنین برگزاری مزایده‌ و مناقصه‌ها موضوعیت داشت.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ دراطلاعیه‌های امروز سامانه کدال ایران خودرو در اطلاعیه‌ای برنامه‌های خود را برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت شرح داده است.

در این اطلاعیه ایران خودرو اعلام کرده است که پیگیر اصلاح قیمت فروش محصولات و اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات جدید می‌باشد که در این خصوص می‌توان به افزایش نرخ ۸ خودروی جدید در ۲۶ مهرماه  اشاره کرده.

همچنین شرکت مکاتباتی با وزارت صمت و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر اساس استانداردهای متداول حسابداری و عدم منظور نمودن محدودیت زمانی ۵ ساله داشته است که امیدوار است در بودجه سال آتی این موضوع به تصویب برسد.

ایران خودرو برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانوت تجارت چه برنامه‌ای دارد؟

ایران خودرو برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانوت تجارت چه برنامه‌ای دارد؟

کدال نگر دهم آبان

شپترو

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

طی شش ماهه نخست سال۱۴۰۲ باتوجه به تالش های صورت گرفته توسط مدیریت و همکاران محترم متاسفانه بدالیلی از قبیل کمبود خوراک  EDC ، مشکلات فنی در قسمت‌های مختلف واحدهای تولیدی از قبیل کمپرسورهای واحد ۴۰۰ ، مبدلها،پمپ‌های واحد۶۰۰ و تعطیلی واحد ۳۰۰ همچنین با توجه به عذماورهال شرکت در شش سال گذشته در تیرماه و مردادماه شرکت اقدام به اورهال کلی واحدهای مجتمع نموده است که این امر موجب توقف کلیه تولیدات شرکت در دو ماه می‌باشد . لذا با توجه به موارد ذکر شده تولید نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل کاهش داشته است. همچنین در طول شش ماهه نخست سال جاری قیمت فروش PVC نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۷ درصد کاهش داشته است . موارد ذکر شده باعث انحراف نا مساعد درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد.

سامان

تاثیر تغییرات نرخ ارز مطابق بخشنامه بانک مرکزی:

بازگشت به نامه آن سازمان محترم با شماره پیگیری ۱۰۹۸۱۲۶ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ و به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرای افشایی اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس واوراق بهادار به استحضار می رساند، براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا به شماره ۰۱/۳۱۹۶۱۶ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ در خصوص ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارای ها و بدهی های ارزی و با توجه به عدم ابلاغ بخشنامه جدید، مبنای تسعیر پولی دارایی ها و بدهی های ارزی برای گزارشگری های میان دوره ای ۳ ماهه و ۶ ماهه در سال ۱۴۰۲ به منظور اعمال در دفاتر و تهیه صورت های مالی، مبلغ ۲۶۵،۰۰۰ ریال برای هر یورو و مبلغ ۲۵۰،۰۰۰ ریال برای هر دلار آمریکا بوده است. با عنایت به مراتب فوق و با لحاظ وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ که حدود ۶۶.۳۰۶.۰۲۲/۲۶ دلار است، افزایش در نرخ های تسعیر ارز، اثر درآمدی برای بانک به همراه خواهد داشت لیکن تعیین آثار دقیق آن در سود و زیان بانک منوط به ابلاغ بخشنامه جدید از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا و تهیه صورت های مالی بانک خواهد بود.

ایران‌خودرو

برنامه ناشر جهت خروج از شمول ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت:

پیگیری اصلاح قیمت فروش محصولات و نیز اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات جدید که در این خصوص می‌توان به افزایش نرخ ۸ خودروی جدید شرکت ایران‌خودرو در تاریخ ۲۶ مهرماه اشاره کرد.

پیگیری استفاده از ظرفیت بورس کالا در گروه به منظور سودآوری و بهبود شرایط نقدینگی.

انعقاد قرارداد مشاور پذیرش شرکت‌های غیر بورسی گروه با کارگزاری‌های منتخب هت پذیرش در بازار سرمایه با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین منابع مالی

شپترو

اتمام عملیات انتقال شرکت زیرگروه:

            با توجه به تکلیف سهامدار عمده در خصوص لزوم برنامه ریزی و اقدام در انتقال ماشین آلات تولیدی شرکت پلیمرهای صنعتی پولیکا نوین در سال ۱۴۰۱ برنامه انتقال کارخانه از سایت ساوه طی دو فاز برنامه ریزی شد . در فاز اول بخشی از تجهیزات و ماشین آلات در بهمن ۱۴۰۱ با آبادان انتقال داده شد در خرداد ۱۴۰۲ با انتصاب و استقرار هیات مدیره شرکت تولیدی پلیمرهای صنعتی پولیکا نوین ، فاز اجرایی و نصب ماشین آلات با اجرای عملیات زیر ساختها شامل کانالهای انتقال آب کولینگ و برق و سایر تاسیسات در سوله با اتکا بر منابع مالی داخلی شرکت و با همیاری و همراهی مدیریت محترم پتروشیمی آبادان ، کلیه مدیران سخت کوش و همکاران عزیز در پتروشیمی آبادان و سایر همکاران و تکنسین ها و کارشناسان در شرکت پولیکا نوین و همفکری و همراهی پیگری مستمر اعضای هیات مدیره پولیکای نوین فاز اول برنامه انتقال نصب ماشین آلات شرکت تولیدی پلیمرهای صنعتی پولیکا نوین از شهرستان ساوه در استان مرکزی به زمین واگذاری معروف به سایت پتروسینا در شهر آبادان پس از ایجاد زیر ساختها شامل برق ، آب ، هوا و فوندانسیون های لازم با دقت فراوان انجام و نصب گردید و مراحل رفع اشکال و دوره آزمایشی راه اندازی انجام و سپری شد و تولید گرانول با ظرفیت روزانه ۲۰ تن در حال انجام می باشد. مراحل اجرایی فاز دوم نیز در حال انجام می باشد.

وپاسار

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی ها ارزی به استحضار می رساند عطف به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار به شماره پیگیری ۱۰۹۸۱۲۶ مورخ ۰۶/۰۸/۱۴۰۲ مبنی بر اخبار منتشره در فضای مجازی در خصوص اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی شبکه بانکی کشور، با عنایت به آخرین بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا به شماره ۰۱/۳۱۹۶۱۶ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ (پیوست) " اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی برای گزارشگری مالی منتهی به اسفند ماه سال ۱۴۰۱، برای هر یورو معادل ۲۶۵.۰۰۰ ریال و برای هر دلار آمریکا معادل ۲۵۰.۰۰۰ ریال تسعیر شود. در مورد سایر اسعار نیز باید بر مبنای نرخ برابری آن ها به یورو در مقطع زمانی پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تسعیر گردد"، با توجه به این که بخشنامه جدیدی در خصوص نرخ تسعیر ارز از سوی بانک مرکزی تاکنون ابلاغ نشده است، لذا نمی توان اظهار نظر قطعی در خصوص این موضوع داشت. مراتب پس از ابلاغ بخشنامه جدید نرخ تسعیر ارز از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا اطلاع رسانی خواهد گردید.

وکار

تاثیر تغییرات نرخ ارز مطابق بخشنامه بانک مرکزی:

به استناد ماده (۲) مکرر (۳) دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار و بر اساس بخشنامه شماره ۰۱/۳۱۹۶۱۶ به تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ بانک مرکزی ج.ا.ا با موضوع ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در شبکه بانکی به استحضار می رساند مبنای تسعیر اقلام پولی داراییها و بدهی های ارزی برای گزارشگری مالی پایان دوره منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ به منظور اعمـال در دفاتر بانک و تهیه صورت های مالی مبلغ ۲۶۵.۰۰۰ ریال برای هر یورو و مبلغ ۲۵۰.۰۰۰ ریال برای هر دلار و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو و با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه مذکور تعیین گردیده است. لذا با توجه به مراتب فوق و با لحاظ اینکه در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ وضعیت باز ارزی مثبت این بانک تقریباً معادل ۲۶ میلیون یورو می باشد، افزایش در نرخ های تسعیر ارز برای بانک اثر درآمدی خواهد داشت، لیکن تعیین آثار دقیق و کامل آن بر سود و زیان بانک منوط به ابلاغ بخشنامه از سوی بانک مرکزی و تکمیل فرآیند تهیه صورت های مالی سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha