۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۱ مرداد؛

پارس خودرو برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام خواهد کرد؟

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶
کد خبر: 727866
پارس خودرو برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام خواهد کرد؟

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال مانند روز گذشته نیز اغلب شرکت‌ها به شفاف سازی نسبت به تغییرات صورت‌های مالی ۳ ماهه خود نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداختند.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛  پارس خودرو نیز در شفاف‌سازی امروز خود اعلام کرده است که طبق قانون اگر شرکتی در بازه زمانی کمتر از ۵ سال اقدام به تجدید ارزیابی دارایی‌ها نماید مشمول ۲۰ الی ۲۵ درصد مالیات خواهد شد و چون شرکت در سال ۹۹ اقدام به تجدید ارزیابی کرده است؛ تجدید ارزیابی مجدد به صلاح شرکت تشخیص داده نشده است.

همچنین طبق برنامه ریزی به عمل آمده واردات حدود ۱۰۰۰۰ دستگاه خودرو زوتی برای سال جاری در دستور کار شرکت قرار گرفته و واردات ۵۰۰ دستگاه خودرو مذکور انجام شده است و شرکت در حال حاضر پیگیر تعیین قیمت خودرو جهت عرضه در بازار است.

گزارش روزانه کدال اول مرداد

فسبزوا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

دلایل افزایش سود عملیاتی :

  • افزایش نرخ فروش محصولات در دوره مورد گزارش
  • کاهش بهای تمام شده تولید محصولات به دلیل خرید به موقع مواد اولیه

شبندر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

  • نرخ بین المللی فروش خرید نفت خام و میعانات گازی وپنج فرآورده اصلی به علاوه سوخت هوایی برای دوره سه ماهه میان دوره‌ای منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۲ بر اساس ابلاغیه‌ی قیمت گذاری سال ۱۴۰۱ وزیر محترم نفت و با استفاده از نرخهای نشریه پلتس ، و نرخ تسعیر ارز بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به میزان هر دلار ۲۸۵۰۰ تومان در محاسبانت منظور شده است.
    در دوره گزارش شده، نرخ میانگین خرید هر بشکه نفت خام ۶۸.۳۲ ومیعانات گازی ۶۵.۲۸ دلار به ازا هر بشکه بر اساس نرخهای نشریه پلتس می‌باشد.

کوثر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

افزایش رشد سود شرکت بیمه کوثر در سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل به علت بهبود وضعیت بازار سرمایه ، افزایش درآمدهای سرمایه‌گذاری و بهینه‌سازی پرتفوی بیمه‌ای می‌باشد.

خپارس

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

  • آخرین تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت در سال ۱۳۹۹ و بر اساس مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از تولن تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی انجام گردیده است . باتوجه به اینکه از لحاظ قانونی اگر شرکت در بازه زمانی کمتر از ۵ سال اقدام به تجدید ارزیابی دارایی‌ها نماید مشمول پرداخت مالیات به میزان ۲۰تا۲۵ درصد خواهد بود لذا این موضوع به صرفه . صلاح شرکت تشخیص داده نشده است . لیکن اقدامات لازم در خصوص پیگیری موضوع در جریان است.
    طبق برنامه ریزی به عمل آمده واردات حدود ۱۰۰۰۰ دستگاه خودرو زوتی برای سال جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفته و واردات ۵۰۰ دستگاه از خودرو مذکور انجام شده است در حال حاضر پیگیری‌های لازم از نهادهای ذیربط به منظور تعیین قیمت فروش محصول مذکور در جریان بوده که به محض نهایی شدن زمان فروش آن اطلاع رسانی خواهد شد.

قشیر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

  • علت اصلی کاهش زیان عملیاتی به دلیل مدیریت در ساختار بهای تمام شده محصولات تولیدی می‌باشد که شرکت توانسته با مدیریت در مصرف مواد اولیه ، همچنین کاهش ضایعات غیر عادی اعم از افت سیلو و مدیریت در کاهش ضایعات شکر خام مصرفی ، باعث کاهش زیان عملیاتی گردد.
  • افزایش ضریب استحصال کشت پاییزه از ۴۸ به ۷۵ و بهاره از ۷۳ به ۸۱ منجر به افزایش تولید نسبت به دوره مالی مشابه شده است که این امر باعث کاهش زیان عملیاتی گردیده است که افزایش یک درصد ضریب استحصال منجر به افزایش حدود ۳۰۰ تن تولید شکر گردد

قشیر

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده :

۱- با عنایت به ماده ۲۷ اساسنامه این شرکت مبنی بر تایید بانک مرکزی ج.ا.ا به منظور دعوت از مجمع عمومی عادی جهت بررسی موضوع انتشار اوراق مشارکت، درخواست این شرکت طی نامه شماره ۶۰۱-ص-۱۴۰۱ به تاریخ ۱۰/۰۸/۱۴۰۱ به بانک مرکزی ارسال گردید و پس از پیگیری های انجام شده بانک مرکزی طی نامه شماره ۲۱۴۷۷/۰۲ به تاریخ ۰۵/۰۲/۱۴۰۲ درخواست نمود طرح توجیهی انتشار اوراق مشارکت برای آن بانک ارسال شود. خاطر نشان می کند تهیه طرح توجیهی انتشار اوراق مشارکت در دست اقدام می باشد. ۲- در خصوص پروژه امیر کبیر با عنایت به عدم انتقال مالکیت یکی از پلاک های ثبتی به نام شرکت و از طرفی عدم مساعدت شهرداری منطقه به منظور صدور پروانه تجمیعی (با ملک بانک سپه) مذاکرات و مکاتبات متعددی با شهرداری مربوطه صورت پذیرفته است و هم اکنون در مرحله صدور پروانه تجمیعی می باشد. با عنایت به موارد فوق، شهرداری منطقه از نصب پله برقی در پروژه خودداری می نمود که با عنایت به مذاکرات انجام شده طی هفته گذشته عملیات اجرایی نصب پله برقی ها صورت پذیرفت. خاطر نشان می کند پله برقی ها در سال ۱۴۰۰ خریداری شده است. ۳- با عنایت به پیگیری مطالبات شرکت فراگستر تجارت ایرانیان از اشخاص ثالث به شرح بند ب یادداشت ۱-۱-۱۲ صورتهای مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ اقدامات لازم به منظور انحلال شرکت فراگستر تجارت ایرانیان در جریان می باشد.

فخوز

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

عمده ترین عوامل افزایش ۶۸ درصدی در سود عملیاتی دوره مزبور نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل از آن ، افزایش نرخ و مقدار فروش شمش هر کدام به میزان ۳۱ درصد بوده است که باعث رشد ۷۲ درصدی درآمد فروش شمش شده است . لازم به ذکر است اثرات ابلاغ افزایش عوارض صادرات و نرخ گازمصرفی به ترتیب از ابتدای سال و از تیرماه سال جاری بر عملکرددر گزارشات آتی دوره مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور به اطلاع سهامداران محترم رسانده خواهد شد.

دتولید

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

علت اهم افزایش فروش و سود عملیاتی دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا و کشش بازار برای برخی از محصولات شرکت و همچنین افزایش قیمت برخی از محصولات بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha