۰ نفر

تکلیف باز شدن مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه مشخص شد

۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 805441
تکلیف باز شدن مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه مشخص شد

باز شدن درهای مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه خبری بود که به تازگی اعلام شد و به گفته وزیر آموزش‌وپرورش اجرای سراسری این موضوع نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های دیگر دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، باز شدن درهای مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای ورزش، خبری بود که به تازگی از سوی وزیر آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شد.

رضا مراد صحرایی درباره باز شدن درهای مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانوادگی به تسنیم گفت: به طور غیر رسمی کارهای این امر در حال انجام است و فعلاً در مدارسی که برنامه‌ریزی شده، این امکان فراهم است.

وی افزود: برای تبدیل این موضوع به یک پویش سراسری نیاز به فراهم کردن مقدمات با هماهنگی سایر دستگاها است که پیگیر آن هستیم اما فعلاً بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان است تا در صورت تمایل در این باره اقدام کنند.

همچنین حسین بابویی؛ مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح شهید خرازی با هدف بازگشایی درهای مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه و در ساعاتی که جزو ساعات آموزشی مدرسه نیست، عملیاتی خواهد شد، گفت: این طرح فرصتی برای آزادسازی فضای ورزشی و مدارس به نفع ورزش خانوادگی است.

ورزشگاه‌های آموزش‌وپرورش آخر هفته در اختیار دانش‌آموزان

وی افزود: هم‌اکنون ورزشگاه‌های آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح برای ورزش دانش‌آموزان دایر هستند و دختران دانش‌آموز به همراه مادر خود در روزهای پنجشنبه و پسران دانش‌آموز به همراه پدر خود در روزهای جمعه می‌توانند برای ورزش به این فضاها مراجعه کنند همچنین اگر خواهر و برادر غیر دانش‌آموز دارند هم می‌توانند به همراه خود ببرند.

بابویی  ادامه داد: در مرحله دوم و با فراهم شدن زمینه‌ها به دنبال آماده کردن فضای  ورزشی مدارس هستیم تا در شیفت عصر و بعد از ساعت کاری مدارس، دانش‌آموزان به همراه والدین خود برای ورزش به مدارس مراجعه کنند.

به گفته او، این طرح فعلاً در حال بررسی‌های کارشناسی است و ابلاغ نشده چون انتخاب مدارس مجهز به لحاظ وسایل ورزشی وپرداخت حق‌الزحمه به عوامل اجرایی مدارس نیازمند بررسی است که به محض نهایی شدن چارچوب آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خانواده‌ها برای اطلاع از اسامی و آدرس ورزشگاه‌های آموزش و پرورش با واحد تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهر و منطقه خود تماس بگیرند.

پیش از این آموزش و پرورش، اسامی مجموعه‌های ورزشی شهر تهران که به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و والدینشان قرار گرفته است را بدین شرح اعلام کرد:

منطقه ۴: مجموعه شهید عراقی
منطقه ۸: ورزشگاه شهید رجایی
منطقه ۱۵: مجموعه قدس و شهید فراهانی
منطقه ۱۶: ورزشگاه دکتر شریعتی

 منطقه ۱۸: ورزشگاه هفتم تیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شبانی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    فکر وسرایدا ر وخدمات مدرسه ها هم هستید با این. پایه حقوق 7900