۰ نفر

نیویورک‌تایمز؛

اسرائیل به زودی با هزاران نظامی به غزه حمله می‌کند

۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 803710
اسرائیل به زودی با هزاران نظامی به غزه حمله می‌کند

یک روزنامه آمریکایی به نقل از سه افسر رژیم صهیونیستی از قصد تل‌آویو برای راه اندازی یک عملیات نظامی زمینی گسترده در نوار غزه با دهها هزار نظامی صهیونیست خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از سه تن از افسران ارشد رژیم صهیونیستی گزارش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به زودی آماده می‌شود تا با دهها هزار نظامی صهیونیست به نوار غزه حمله کند به امید آن‌که شهر غزه را تحت تصرف خود قرار دهد و رهبری فعلی این منطقه را از بین ببرد.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هدف نهایی آن، از بین بردن سلسله مراتب سیاسی و نظامی حماس است. این حمله، احتمالاً بزرگ‌ترین عملیات زمینی رژیم صهیونیستی از زمان حمله ۲۰۰۶ این رژیم موقت به لبنان محسوب خواهد شد.

سه افسر ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که این اولین مورد از زمان حمله ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی به غزه محسوب می‌شود که رژیم موقت در آن تلاش می‌کند زمینی را تصاحب کرده یا حداقل برای مدت اندکی آن را تحت کنترل بگیرد.

این روزنامه آمریکایی سپس به تبعات این حمله زمینی احتمالی صهیونیست‌ها اشاره کرد و نوشت، این عملیات خطر گرفتار کردن رژیم صهیونیستی در چندین ماه نبرد خونین شهری، هم بر فراز زمین و هم در تونل‌ها به دنبال دارد.

نیویورک‌تایمز سپس ادامه داد که احتمال می‌رود در پی اقدام رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی یک عملیات زمینی در نوار غزه، حزب‌الله که از متحدان نیروهای مقاومت حماس محسوب می‌شوند و دارای مجموعه وسیعی از موشک‌های نقطه‌زن و نیروی زمینی است، با گشودن یک جبهه دوم در مقابل رژیم صهیونیستی در امتداد مرز لبنان، به این حمله رژیم موقت واکنش نشان دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی هنوز رسماً اعلام نکرده که قصد حمله به غزه را دارد اما تأیید کرده است که تیم های شناسایی این رژیم برای مدت کوتاهی روز جمعه هفته گذشته وارد نوار غزه شدند و ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای یک جنگ زمینی را افزایش داده است.

افسران رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که درابتدا این حمله زمینی برای اوایل هفته برنامه‌ریزی شده بود اما برای مدت چند روز به تعویق افتاده است و بخشی از آن به این دلیل است که شرایط جوی، اوضاع را برای خلبان‌های اسرائیلی و اپراتورهای پهپادها برای پشتیبانی از نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی دشوار می‌کند.

این مقام‌های نظامی صهیونیست در ادامه افزودند که نیروی ضربت اسرائیل علاوه بر پیاده‌نظام، شامل تانک‌ها، سنگ‌شکن‌ها و کماندوها می‌شود. ارتش زمینی اسرائیل با هواپیماهای جنگی، بالگردهای نظامی، پهپادها و توپخانه‌هایی که از زمین و دریا شلیک‌ می‌کنند، پشتیبانی خواهند شد.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارشد نیروی جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه) در خصوص این حمله احتمالی گفت که هدف آن‌ها، «شکست حماس و حذف رهبران آن پس از کشتاری است که مرتکب شده‌اند. سازمان آن‌ها از نظر نظامی و سیاسی بر غزه حکمرانی نخواهند کرد».

یکی دیگر از سخنگویان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که ارتش اسرائیل به طور خاص بر به شهادت رساندن «یحیی سنوار» یکی از رهبران ارشد حماس متمرکز است که دفتر او در شهر غزه است زیرا تل‌آویو او را مسئول حمله روز شنبه هفته گذشته حماس علیه رژیم صهیونیستی می‌داند.

«ریچارد هچ» یکی از سخنگویان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی درباره سنوار گفت: «او در دسترس و دید ما است. او یک مرده متحرک است و به او دست پیدا خواهیم کرد».

بسیاری از فلسطینیان می گویند که هراس دارند که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به مفهوم بحران انسانی و متعاقب آن تبعید به کشورهای دیگر باشد.

این خبر در حالی منتشر شده است که شاخه نظامی جنبش حماس در پاسخ به موافقت کابینه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه، با انتشار ویدئویی به نظامیان اسرائیلی هشدار داد و اعلام کرد: «این چیزی است که در هنگام ورود به غزه در انتظار شماست». (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «آنچه در انتظار سربازان اسرائیلی است، هر چیزی است که می توانید تصور کنید و بدتر از آن است. حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود و نه برای ما و نه برای آنها جالب نخواهد بود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha