۰ نفر

طعنه سنگین به گل‌محمدی؛ هم پاداش می گیرید هم آپشن؛ قهر هم می‌کنید؟

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۱۹
کد خبر: 803512
طعنه سنگین به گل‌محمدی؛ هم پاداش می گیرید هم آپشن؛ قهر هم می‌کنید؟

در میان هیاهوها و اختلافات جماعت فوتبالی با هم بعضاً خبرهایی به بیرون درز پیدا می‌کند که شنیدن آن‌ها هوش از سر می‌پراند. خبرهایی که مهر تأییدی است بر زیاده‌خواهی و جیب‌های پر نشدنی این جماعت از بیت‌المال که ظاهراً تمامی هم ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین، روزنامه جوان نوشت: در میان هیاهوها و اختلافات جماعت فوتبالی با هم بعضاً خبرهایی به بیرون درز پیدا می‌کند که شنیدن آن‌ها هوش از سر می‌پراند. خبرهایی که مهر تأییدی است بر زیاده‌خواهی و جیب‌های پر نشدنی این جماعت از بیت‌المال که ظاهراً تمامی هم ندارد.

ماجرای قهر یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست. آقای سرمربی به بهانه عدم انجام تعهدات مالی باشگاه تصمیم گرفت بعد از چند اخطار قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند، اما بلافاصله مشخص شد که ماجرا حقوق عقب‌افتاده نیست و گل‌محمدی تنها به‌خاطر دریافت نکردن آپشن‌های قراردادش تصمیم به فسخ یک‌طرفه گرفته است. حالا اینکه این آپشن‌ها چقدر است کسی نمی‌داند، اما قدر مسلم اینقدر هست که یحیی را به سمت جدایی از پرسپولیس و سفر به دوبی سوق داده است.
ماجرا، اما به اینجا ختم نشد و داستان زمانی جالب‌تر شد که پای یک نهاد نظارتی به داستان باز شد تا حالا زیاده‌خواهی تازه‌ای از فوتبالی‌ها رو شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این نهاد نظارتی با ارسال نامه‌ای رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که این باشگاه در طول فصل گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان خارج از قرارداد به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیمش بابت بردهای کسب شده پاداش داده و حالا دیگر از نظر قانونی اجازه ندارد آپشن‌های قراردادها را بپردازد. به عبارت دیگر از نگاه این نهاد نظارتی، پرسپولیس نمی‌تواند برای هر برد، خارج از قرارداد به اعضای تیمش پاداش پرداخت کند، از طرف دیگر در قرارداد آن‌ها آپشن‌هایی در نظر بگیرد و آن آپشن‌ها را نیز بپردازد.
دقت کردید؛ یعنی پرسپولیس علاوه بر پاداش‌هایی که مثلاً برای برد، کلین‌شیت یا گل زده به بازیکنان و کادر فنی خود پرداخت کرده این موارد را به عنوان آپشن هم در قراردادشان گنجانده و آن‌ها را هم پرداخت می‌کرده، یعنی دوباره‌خوری، یعنی مثلاً دروازه‌بان برای گل نخوردن که وظیفه اصلی اوست هم پاداش می‌گرفته و هم آپشن یا مهاجم برای گل زدن که آن هم وظیفه او محسوب می‌شود هم آپشن داشته و هم پاداش!
در روزهایی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدعی اجرای سفت و سخت قانون سقف قراردادها هستند و تاکنون هم با وجود برخی معایب این قانون به درستی روی حرف خودشان ایستاده‌اند، شنیدن چنین ماجرایی بسیار جالب توجه است. ماجرایی که حتماً نه فقط در پرسپولیس که در دیگر تیم‌های لیگ برتری هم وجود دارد و باید جلوی این زیاده‌خواری تمام نشدنی از بیت‌المال گرفته شود.
خیلی جالب است که هم پاداش می‌گیرند و هم می‌خواهند بابت کارهایی که خودشان را به‌خاطر انجام آن‌ها مستحق پاداش می‌دانند در قراردادهایشان آپشن هم تعریف شود و جالب‌تر زمانی است که اگر یکی از این دو پرداخت نشود با سروصدای زیاد قهر هم می‌کنند! ماجرای قهر گل‌محمدی حداقل این خاصیت را داشت که باز هم زیاده‌خواری‌های فوتبالی‌ها را به همه ثابت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha