۰ نفر

چراغ سبز اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به ایران

۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰
کد خبر: 803096
چراغ سبز اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به ایران

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشستی که امروز (سه‌شنبه) در مسقط، پایتخت عمان برگزار شد با صدور بیانیه‌ای مشترک از تعاملات دیپلماتیک عربستان سعودی و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران برای پیگیری کاهش تنش‌های منطقه ای استقبال کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که دیپلمات‌های شرکت کننده « بر اهمیت پایبندی کشورهای منطقه به حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل متحد در چارچوب احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی آنها و پرهیز از توسل به زور یا تهدید، تاکید کردند.»

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بخش دیگری از این بیانیه، با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته ای کشورمان، خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای شدند تا «بتواند تضمین دهد که برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است.»

شرکت کنندگان همچنین «بر حمایت خود درخصوص راه حل دیپلماتیک پیرامون موضوع هسته ای ایران و تعهد پایدار خود برای اطمینان از اینکه منطقه خلیج فارس برای همیشه عاری از تسلیحات هسته ای باقی می ماند، تاکید کردند.» بر اساس بیانیه صادر شده آن‌ها اهمیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز مورد تاکید قرار دادند.

تاکید بر راه‌حل سیاسی در قضیه فلسطین

در بخش دیگری از بیانیه صادره، به تحولات اخیر در فلسطین اشاره شده و آمده است که دیپلمات‌ها «نگرانی عمیق خود را از تحولات در اسرائیل و غزه ابراز و تمامی حملات علیه غیرنظامیان را محکوم کردند.»

در این بیانیه آمده است که شرکت کنندگان «خواستار حمایت از غیرنظامیان شده و به طرفین مناقشه تعهداتشان را بر اساس اصول جهانی حقوق بشردوستانه بین‌المللی یادآوری کردند.»

بیانیه یادشده می‌افزاید: «آن‌ها خواستار خویشتن‌داری، آزادی گروگان‌ها و اجازه دسترسی به غذا، آب و دارو بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه شده و بر نیاز فوری به یک راه‌حل سیاسی برای جلوگیری از تکرار این دور باطل خشونت تاکید کردند»

طبق این بیانیه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که به رایزنی ها در این زمینه ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن اقدام کرده است. به حدی که در اثر این بمباران‌ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر امروز (سه‌شنبه) ۷۷۰ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی‌های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه چهار هزار نفر و تعداد زخمی‌های صهیونیست‌ها نیز از مرز ۲ هزار و ۷۴۱ نفر گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود دُرچه ای IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    فلسطین پیروز است چون اسلام پیروز است انشاالله بزودی شاهد حضور و ظهور منجی عالم بشریت خواهیم بود و در قدس نماز جماعت خواهیم خواند
  • محمود دُرچه ای IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    فلسطین پیروز است چون اسلام پیروز است انشاالله بزودی شاهد حضور و ظهور منجی عالم بشریت خواهیم بود و در قدس نماز جماعت خواهیم خواند
  • .مرتضی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    کسی جنگ راه انداخته را باید پاسخگو کرد همه میدانند تمام کشورها می‌دونن کی این جنگو راه انداخته؟
  • مسلمان ایرانی US ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    چرااین نمایندگان به ذخائرغیرقانونی هسته ای اسرائیل اعتراض نمیکنند.
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    فقط حرف زدن کافی نیست باید دست بکار شد تا اسرائیل را از صقحه ی روزگار پاک کنیم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    مرگ بر اسراییل