۰ نفر

تشک طبی چیست و انواع تشک طبی کدام اند؟

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۱
کد خبر: 802308
تشک طبی چیست و انواع تشک طبی کدام اند؟

اگر فردی هستید که با عضلات سفت یا کمردرد از خواب بیدار می شوید، یک تشک طبی جدید می تواند بلیط طلایی شما برای خوابی آرام تر باشد. تشک های طبی تخت های باکیفیتی هستند که برای کمک به تسکین درد استفاده می شوند.

با این حال، علیرغم وعده‌های جذاب برند، به خریداران پیشنهاد می‌کنیم در مورد این نوع تخت‌خواب‌ها تحقیق کنند، زیرا بسیاری از تشک‌ها بازار فقط دارای برچسب «طبی» هستند. متأسفانه، هیچ قانون یا استاندارد دولتی برای اطمینان از اینکه تشک واقعاً "طبی" است، وجود ندارد. برخی از محصولات واقعاً پشتیبانی ارتوپدی را ارائه می‌دهند، برخی دیگر ممکن است این برچسب را بیشتر به عنوان یک زاویه بازاریابی فروش استفاده کنند.

تشک طبی

تشک طبی چیست؟

یک تشک طبی برای حمایت از سیستم اسکلتی-عضلانی بدن، به ویژه نواحی حساس مانند ستون فقرات و مفاصل طراحی شده است. این تشکها معمولاً ساختاری باکیفیت دارند که شامل مواد حمایتی مانند فوم با چگالی بالا، لاتکس یا کویل‌های فنر داخلی است.

تخت‌های طبی به منظور ارائه تراز بهتر ستون فقرات از طریق پشتیبانی بهبود یافته طراحی شده اند. آنها این کار را با ایجاد یک سطح خواب انجام می دهند که باعث انحنای طبیعی ستون فقرات در طول شب می‌شود. تراز ستون فقرات سالم با ارزش است زیرا خطر ایجاد یا بدتر شدن کمردرد را به حداقل می‌رساند. به همین جهت افرادی که دیسک کمر یا کمردرد دارند، قطعا باید از تشک های طبی استفاده کنند.

انواع تشک طبی

انواع تشک طبی

لاتکس

تشک های لاتکس از بهترین انواع تشک طبی بوده به دلایل مختلفی محبوب هستند. اول اینکه لاتکس هم برای کاهش فشار و هم برای پشتیبانی بسیار عالی است. دوم، این ماده به طور طبیعی پاسخگو است (سریع به حالت اولیه خود برمیگردد و حالت ارتجاعی بهینه تری دارد) و می تواند حرکت روی تخت را آسان تر کند. سوم، گردش هوای بهینه ای دارد، که برای افراد خنک خواب مفید است، و چهارم، بسیاری از تخت های لاتکس به دلیل استفاده مواد طبیعی، با محیط زیست سازگار هستند.

مموری فوم

تشک های مموری فوم از فوم ویسکوالاستیک (حافظه ای) ویژه ای استفاده می کنند که برای مطابقت با شکل بدن و کاهش فشار تولید می شود. این نوع تخت اغلب برای کسانی که به پهلو می‌خوابند یا کسانی که درد مفاصل دارند، انتخابی عالی است.

هیبریدی

تشک های هیبریدی معمولاً چندین لایه فوم را با یک واحد کویل فنر پاکتی ترکیب می کنند. با این حال، بین برندها تفاوت هایی وجود دارد، برخی از آنها دارای سه لایه یا بیشتر فوم یا واحدهای فنر داخلی دوگانه هستند. این نوع تشک برای کسانی که خواهان مزایای فوم و فنر داخلی هستن، ایده آل است.

مزایا و معایب استفاده از تشک ارتوپدی

تشک طبی مناسب برای کمر درد

مزایا:

تکیه گاه قوی: تشک های طبی به گونه ای طراحی شده اند که پشتیبانی محکمی را برای تراز ستون فقرات ارائه دهند. سفتی متوسط تشک طبی باعث راحتی و حمایت بهتر از پشت می‌شود. در حالی که نتایج برخی از مطالعات قطعی نیست، به نظر می رسد بسیاری به این واقعیت اشاره می کنند که استحکام تشک طبی نقش روشنی در راحتی دارد.

طول عمر بیشتر: تشک‌های طبی معمولاً از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که نسبت به تشک‌های ارزان‌تر دوام بیشتری دارند.

راحتی شخصی: این تخت‌ها راحتی بیشتری را از طریق ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی نقطه ای، خنک‌کننده پیشرفته و لبه‌های تقویت‌شده ارائه می‌کنند.

معایب:

زمان بیشتر برای درک راحتی: برخی از تشک‌هایی که با مواد باکیفیت مانند مموری فوم و لاتکس ساخته شده‌اند، می‌توانند به زمان بیشتری برای ارائه راحتی به فرد نیاز داشته باشند. به این ترتیب، ممکن است در چند شب اول خوابیدن بر روی تشک جدید، ویژگی های طبی را احساس نکنید.

هزینه بیشتر: تشک‌های طبی ممکن است برای افرادی که بودجه بسیار کمی دارند، بهترین گزینه نباشند. مواد باکیفیت‌تر اغلب با قیمت بالاتر ارائه می شوند، بنابراین قیمت تشک‌های طبی ممکن است برای افرادی که به‌دنبال یک تشک مقرون‌به‌صرفه هستند، گزینه‌ای خوبی نباشند.

تشخیص سخت تر: همه تشک هایی که به عنوان تشک طبی تبلیغ می شوند واقعاً طبی نیستند. هیچ محدودیتی در مورد آنچه که می توانید تختی را «طبی» بنامید وجود ندارد، بنابراین مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسی باید تشک طبی بخرد؟

چه افرادی باید تشک طبی بخرند

تشک های طبی برای افرادی که کمردرد و دیسک کمر را تجربه می کنند می تواند مفید باشد. آنها همچنین می توانند برای افرادی که وضعیت بدنی نامناسب دارند، افرادی که دارای مشکلات ستون فقرات مانند اسکولیوز یا فتق دیسک هستند و کسانی که تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته اند مفید باشند.

تشک های طبی همچنین برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی منظمی دارند توصیه می شود، زیرا می توانند به کاهش درد عضلانی و بهبود آن کمک کنند. علاوه بر این، افراد مسن ممکن است از تشک های طبی بهره مند شوند، زیرا این گروه تمایل بیشتری به درد مفاصل و عضلات دارند.

نحوه انتخاب تشک طبی

همه افراد متفاوت هستند، بنابراین عاقلانه است که قبل از انتخاب تشک، نیازهای خواب خود را در نظر بگیرید. سعی کنید هنگام خواب و بیدار شدن به موقعیتی که در آن هستید توجه کنید. توجه داشته باشید که آیا در نیمه شب احساس درد می کنید یا در نتیجه دراز کشیدن برای مدت طولانی در صبح.

همچنین، هنگام خرید یک تشک طبی جدید، عوامل خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که محصول مناسب خود را انتخاب می کنید.

حمایت کردن

یک تشک طبی سطح حمایتی عالی را فراهم می کند. این به توزیع یکنواخت وزن بدن با کاهش نقاط فشار و ترویج انحنای ستون فقرات آرام تر و خنثی تر کمک می کند.

مواد مورد استفاده در ساخت تشک طبی ممکن است شامل مموری فوم، لاتکس یا فنرهای پاکتی باشد که به دلیل توانایی آنها در پشتیبانی و حفظ شکل خود در طول زمان انتخاب می شوند.

پشتیبانی لبه

یکی از ویژگی های تشک طبی توانایی آن در پشتیبانی از لبه تشک است که به جلوگیری از افتادگی یا فرورفتگی هنگام نشستن یا دراز کشیدن نزدیک لبه تخت کمک می کند. این پشتیبانی از لبه با استفاده از مواد تقویت شده در امتداد تشک به دست می آید. این مواد معمولا فوم متراکم تر یا کویل های تقویت شده هستند.

استحکام

سفتی تشک بسته به مواد مورد استفاده و طراحی خاص تخت می تواند متفاوت باشد. تشک‌های طبی معمولاً حسی با سفتی متوسط دارند و این استحکام از طریق مواد متراکم‌تر مانند فوم با چگالی بالا، لاتکس یا کویل‌های فنر داخلی محکم به دست می‌آید.

هنگام انتخاب تشک، ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. برای مثال، برای افرادی که به پشت می‌خوابند معمولاً تخت‌های سفت‌تری نسبت به افرادی که به پهلو می‌خوابند، مناسب است.

کاهش فشار

تشک های طبی با استفاده از مواد تخصصی مانند مموری فوم یا لاتکس ساخته می شوند. این مواد فرم بدن را به خود می گیرند و تجمع فشار روی یک یا چند نقطه بدن کاهش می یابد. علاوه بر آن، تشک‌های طبی ویژگی‌های دیگری را برای کاهش فشار ارائه می دهند، مانند سیستم‌های پشتیبانی منطقه‌ای یا ساخت چند لایه.

در نتیجه تشک طبی برای افرادی کمردرد یا درد مفاصل دارند بسیار مناسب می باشد. بهترین انواع تشک طبی لاتکس و دیگر انواع محصولات خواب طبی ضد آلرژی و ضد باکتری را می توانید از کالای خواب وب سایت ژرمن کالا تهیه کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha