۰ نفر

سن جدید بازنشستگی برای تازه‌کارها / با چند سال کار می‌توان بازنشسته شد؟

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 802004
سن جدید بازنشستگی برای تازه‌کارها / با چند سال کار می‌توان بازنشسته شد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: میزان سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و ۶۰ سال خانم‌ها و همچنین سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم برای افرادی است که تازه می‌خواهند وارد بازار کار شوند، اشخاصی که الان شاغل هستند با رضایت خودشان این سن و میزان سال‌های کار برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محسن زنگنه درباره احکام برنامه هفتم درخصوص صندوق‌های بازنشستگی گفت: برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی دولت ۳ مسیر را پیگیری کرده است، یکی اصلاحات مدیریتی بود که ما هم تایید کردیم که صندوق‌ها به سمت واگذاری بنگاه‌های خودشان بروند و بیشتر سهام‌داری سودآور غیرمدیرتی کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور ادامه داد: دوم گفته‌ایم باید طی آئین‌نامه‌ای صلاحیت مدیرعامل و هیات مدیره صندوق‌ها احراز شود یعنی از این به بعد یک شایسته‌سالاری را بر اساس قابلیت‌های  کارآمدی اقتصادی برای مدیران صندوق‌ها فراهم کنیم که این موارد در اصلاحات مدیریتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در اصلاحات سنجه‌ای هم دولت یکسری بحث‌هایی را مانند افزایش سن بازنشستگی، تغییر شیوه تعیین حقوق بازنشستگان، کاهش ضریب مشاغل سخت و زیان آور، ۳ الی ۴ ماده آورده بود که ما این‌ها را حذف کردیم، یعنی احساس کردیم حقوق مکتسبه بازنشستگان و شاغلین مخدوش می‌شود برای همین آن‌ها را حذف کردیم اما کلیات نظر دولت برای اصلاحات سنجه‌ای را پذیرفتیم.

زنگنه در خصوص تعیین سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و برای خانم‌ها ۶۰ سال شد. میزان سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم‌ها شد. منتها این برای کسانی است که تازه وارد نظام کاری و شغلی می‌شوند؛ کسانی که در حال حاضر شاغل هستند در صورت رضایت خودشان این امکان وجود دارد که این سن و میزان کار برای‌شان اعمال شود.

وی تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم به این نکته دقت شود میزان سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و ۶۰ سال خانم‌ها و همچنین سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم برای افرادی است که تازه می‌خواهند وارد بازار کار شوند، اشخاصی که الان شاغل هستند با رضایت خودشان این سن و میزان سال‌های کار برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    خیلی بیخود میکنی