۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

اصطلاح قهوه اسپرسو دارک رست یعنی چه؟ + لیست قیمت انواع قهوه

۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 800760
اصطلاح قهوه اسپرسو دارک رست یعنی چه؟ + لیست قیمت انواع قهوه

در این مطلب به بررسی قیمت انواع قهوه در بازار می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ یکی از نوشیدنی های مورد علاقه افراد در سراسر جهان قهوه است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اما پشت این نوشیدنی جادویی چه چیزی نهفته است؟ رست قهوه چیست و یک رست تخصصی چه ویژگی هایی دارد؟

رست قهوه چیست؟

دانه های قهوه قبل از آسیاب و پس از برداشت نیاز به پخته شدن دارند تا بهترین عطر و طعم خود را بدست آورند. پختن هر نوع قهوه، دما و زمان آن بسیار مهم هستند که کلیه موارد تخصصی پختن قهوه را با نام رست می شناسیم.

با دانستن نوع رست قهوه خود، می توانید خرید قهوه بهتری داشته باشید و بهترین رست قهوه را پیدا کنید. در ادمه به معرفی انواع رست و ویژگی هرکدام خواهیم پرداخت.

درجه رست قهوه چیست و چگونه انجام می شود؟

رست قهوه به معنای اعمال حرارت در زمان مشخص به دانه های خام و سبز قهوه است که این دانه ها پس از این فرآیند، طعم و عطر خود را بدست می آورند. مدت زمان و دمای رست قهوه به نوع دانه قهوه، نوع رست (تیره، ملایم و روشن) بستگی دارد که توسط فرد رست کننده مشخص می شود.

انواع رست قهوه

رست قهوه به دو صورت صنعتی و خانگی امکان پذیر است.

در روش های پیشرفته و صنعتی، دانه های سبز قهوه را در دستگاه های پیشرفته که دارای قابلیت تنظیم دما و زمان هستند، رست می کنند.

رست قهوه در خانه

برای رست قهوه در خانه می توانید از فر، دیگ مسی یا چدنی استفاده کنید. در مورد تجربه این مورد باید بگوییم این روش در خانه به سادگی امکان پذیر است اما قطعا تفاوت های بزرگی با رست تخصصی خواهد داشت. برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید مراحل رست را درست انجام دهید. در ادامه چند مرحله کلیدی برای رست قهوه در خانه را توضیح خواهیم داد.

انتخاب قهوه

اگر قرار است زمان خود را برای رست در منزل بزارید پیشنهاد می کنیم که حتما از دانه های قهوه با کیفیت استفاده کنید. بهترین رست از بهترین دانه ها بدست می آید و از اهمیت بالایی برخوردار است.

پختن قهوه

برای حرارت دادن دانه های قهوه در خانه می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. از روش های متداول رست، استفاده از قابلمه است. در ابتدا قهوه را داخل قابلمه و سپس روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید.

به صورت مداوم دانه ها را مخلوط کنید تا به صورت یکنواخت رست شود. برای بدست آوردن بهترین عطر و طعم قهوه می توانید بعد از رست قهوه آن ها را آسیاب و استفاده کنید.

برای تجربه بهترین عطر و طعم قهوه بهتر است قبل از عصاره گیری، رست و آسیاب کنید.

رست قهوه تخصصی صنعتی

برای دستیابی به بهترین رست قهوه باید به نوع دانه قهوه، دمای رست و زمان رست بسیار توجه کرد که معمولا این کار توسط بهترین متخصصین قهوه که از مهارت خاصی برخوردار هستند انجام می شود.

رست قهوه‌ها بر اساس دمایی که در طی آن پخته می‌شوند، به سه دسته دارک، مدیوم و لایت تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند. در ادامه به تفاوت انواع رست قهوه تخصصی اشاره خواهیم کرد.

رست دارک

یکی از محبوب ترین رست ها، رست دارک است که معمولا برای تهیه قهوه های اسپرسو استفاده می شود.

قهوه دارک رست چیست ؟

رست تیره یا Dark Roast یکی از انواع محبوب رست قهوه است. در این نوع رست، دانه های قهوه برای مدت زمان بیشتری در معرض حرارت در دمای بالا قرار می گیرند تا روغن و رطوبت آن خارج شود و بیشترین تغییر رنگ به سمت تیره و سیاه را بدست آورد.

قهوه دارک رست، رنگ تیره تری نسبت به سایر انواع رست دانه های قهوه را دارد که عطر و طعم تلخ تری بدست می آورد. در این نوع رست، اسیدیته قهوه کاهش می یابد و باعث افزایش بادی (حس قوی قهوه در دهان) می شود. قهوه های دارک رست یا رست تیره، گزینه ای ایده آل برای تهیه انواع اسپرسو است.

طعم تلخ و قوی دهانی رست دارک طرفداران زیادی دارد.  دانه های روبوستا گزینه های بهتری برای رست دارک هستند. زیرا حاوی کافئین بالایی هستند و برای افرادی که به دنبال انرژی و انگیزه یبشتری در طول روز خود هستند مناسب است. این نوع رست کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

برای تهیه رست دارک، پس از درجه بندی دانه های قهوه، آن ها را در دمای بالا و رطوبت قرار می دهند و تا زمان رست کامل کنترل می کنند.

در بازار مواد غذایی قیمت یک کیلو قهوه اسپرسو پرخامه پرکافئین مبلغ ۴۳۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت یک کیلوگرم قهوه اسپرسو مدیوم مبلغ ۵۳۴,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع قهوه
نام محصول مقدار قیمت / تومان
قهوه اسپرسو پرخامه پرکافئین یک کیلوگرم ۴۳۰,۰۰۰
قهوه میکس پرکافئین سوپر کرما یک کیلوگرم ۳۶۹,۰۰۰
قهوه فوری (نسکافه گلد هند ) یک کیلوگرم ۱,۱۶۰,۰۰۰
قهوه فول کافئین یک کیلوگرم ۳۶۹,۰۰۰
پودر قهوه ترک مدیوم یک کیلوگرم ۳۴۵,۰۰۰
قهوه اسپرسو Medium یک کیلوگرم ۵۳۴,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha