۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

یک فنجان قهوه خانگی چقدر خرج دارد؟ + مشخصات بهترین قهوه برای لاغری

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 728049
فائزه امین پویا
یک فنجان قهوه خانگی چقدر خرج دارد؟ + مشخصات بهترین قهوه برای لاغری

در این مطلب به معرفی بهترین نوع قهوه برای کاهش وزن و لیست قیمت تعدادی از انواع قهوه پرداخته شده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ برای شناخت بهترین نوع قهوه برای لاغری باید بگوییم که دو نوع اصلی از دانه‌های قهوه با نام عربیکا و روبوستا کشت خواهد شد.

به‌ عنوان مرغوب‌ترین نوع قهوه می‌توان از دانه‌های قهوه عربیکا نام برد که طعم و عطر آن‌بسیار خاص و منحصر به‌ فرد می‌باشد. در کل جهان حدوداً ۷۵ درصد از تمامی کشت قهوه‌ها شامل دانه‌های عربیکا خواهد شد.

اما برای شناخت بیشتر باید اطلاعات کافی در رابطه با دانه‌های قهوه دیگر با نام روبوستا برای شما داشته باشیم.

برای معرفی آن‌ها بهتر است به ویژگی اصلی آن‌ها یعنی عطر و طعم آن‌ها بپردازیم. البته تفاوت‌های بسیار زیادی بین این دو دانه قهوه با یکدیگر وجود دارد. میزان درصد کشت قهوه‌های روبوستا درکل جهان فقط ۲۵ درصد می‌باشد.

همان ‌طور که در تمامی این مطلب به این ‌موضوع اشاره داشتیم، لاغری و کاهش وزن ارتباط مستقیمی با میزان کافئین موجود در درون قهوه خواهد داشت.

یعنی هر چقدر میزان کافئین موجود درون قهوه بیشتر باشد، قطعا چربی سوزی و لاغری بیشتری برای افراد اتفاق خواهد افتاد. به‌ همین دلیل است که با شناخت هر دو نوع قهوه، بهتر می‌توانید برای رسیدن به کاهش وزن تلاش کنید.

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

از بین دو نوع قهوه‌ای که در مطلب بالا به نام‌های آن‌ها اشاره داشتیم، میزان کافئینی که درون دانه‌های روبوستا وجود دارد، حدوداً دو برابر دانه‌های قهوه عربیکا می‌باشد.

دانه‌های روبوستا به‌ حدی مرغوبیت دارد که اغلب آن‌ها برای تهیه قهوه اسپرسو به کار خواهد رفت که بهترین نوع قهوه برای لاغری شمرده می‌شود. در دسته‌بندی قهوه‌های پر کافئین، قهوه روبوستا حرف اول را می‌زند که میزان کافئین موجود در درون آن طی بررسی‌های انجام‌ شده ۲ درصد می‌باشد.

مصرف این نوشیدنی در بازه‌های زمانی روز می‌تواند باعث تقویت متابولیسم بدن گردد و سوزاندن چربی بیشتری را در بدن افراد در بر خواهد داشت. نکته مهم دیگر این است که مصرف این قهوه مانع از جذب کالری می‌شود و در نهایت می‌تواند کاهش وزن و کاهش اشتها را برای افراد به دنبال داشته باشد.

در بازار قهوه و چای قیمت یک کیلو قهوه عربیکا SUPREME امارات مبلغ ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت یک کیلو قهوه روبوستا بلک اندونزی مبلغ ۶۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع قهوه
نام محصول مقدار قیمت / تومان
قهوه عربیکا SUPREME امارات ۱ کیلوگرم ۱,۱۰۰,۰۰۰
قهوه عربیکا سانتوس برزیل ۱ کیلوگرم ۷۰۰,۰۰۰
قهوه روبوستا بلک اصل اندونزی ۱ کیلوگرم ۶۰۰,۰۰۰
پودر قهوه علی کافه ۱ کیلوگرم ۹۶۵,۲۰۰
قهوه میکس پرکافئین سوپر کرما ۱ کیلوگرم ۳۵۰,۰۰۰
قهوه اسپرسو MAX۹۹ ۱ کیلوگرم ۳۳۲,۰۰۰
قهوه هسته خرما ۲۰۰ ۱ کیلوگرم ۹۲,۵۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha