۳ نفر

خبر جدید درباره آینده قیمت مرغ

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 842345
خبر جدید درباره آینده قیمت مرغ

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برخی از مرغداران گوشتی به واسطه اینکه با یک زیان انباشته تولید در یکی دو ماهه اخیر مواجه بودند و نتوانستند مرغ‌ زنده را کیلویی ۵۷ هزار تومان بفروشند و بعضا حتی فروش آنها به ۵۲ هزار تومان هم رسید به قیمت جوجه یکروزه انتقاد دارند. در حالی قیمت جوجه یکروزه گران نیست و متعادل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا صدیق‌پور در پاسخ به چرایی افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار گفت: بر اساس آخرین توافقات پایان سال گذشته با وزارت جهادکشاورزی میانگین قیمت جوجه یکروزه در بازار ۲۰ هزار تومان به علاوه ۲۰ درصد افزایش یا کاهش قیمت تعیین شده است. این یعنی در حال حاضر جوجه یکروزه گوشتی بر حسب تنوع نژاد و سن از ۱۳ هزار تا ۲۵ هزار تومان فروخته و میانگین آن حدود ۲۰ هزار تومان می شود.

قیمت جوجه یکروزه گران نیست

وی افزود: برخی از مرغداران گوشتی به واسطه اینکه با یک زیان انباشته تولید در یکی دو ماهه اخیر مواجه بودند و نتوانستند مرغ‌ زنده را حتی به قیمت کیلویی ۵۷ هزار تومان بفروشند و بعضا حتی فروش آنها به ۵۲ هزار تومان هم رسید به قیمت جوجه یکروزه انتقاد دارند. در حالی که قیمت جوجه یکروزه گران نیست و متعادل است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه تصریح کرد: اگر قیمت مرغ زنده افزایش یابد و به کیلویی ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان برسد مرغداران گوشتی نیز به قیمت فعلی جوجه یکروزه اعتراض نخواهند داشت.

تولید مرغ افزایش یافته است

وی در ادامه گفت: با رویکردی که وزارت جهادکشاورزی در پیش گرفته و افزایش جوجه ریزی را در دستور کار خود قرار داده تولید مرغ نیز افزایش یافته و با توجه به برنامه‌ریزی در جهت صادرات مرغ مازاد در طول سال هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آمار تولید در سامانه سماصط موجود است

صدیق پور در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند در آمار تولید ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه شبهاتی وجود دارد، ‌ گفت: امروز وفور تولید مرغ در کشور حاصل از تولید همین ۱۵۰ میلیون جوجه یکروزه در ماه است. مساله حائز اهمیت اینکه آمارهای تولید در سامانه سماصط موجود است که به آن استناد می کند انحراف ایجاد شود که مساله مهمی نیست.

وی در ادامه گفت: زمانی که قیمت جوجه یکروزه ۲۵هزار تومان است آمار نادرستی وجود ندارد، اما وقتی قیمت جوجه به شدت کاهشی شد قطعا باید به آمارهای تولید جوجه شک کرد.

۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در فصل گرم زیاد است

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه در خصوص پیش بینی تولید جوجه یکروزه در اردیبهشت و خرداد گفت: با توجه به خواب تخم مرغ نطفه دار در دستگاه‌های جوجه کشی برای اردیبهشت ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید خواهد شد. برای خرداد نیز همین عدد مدنظر است. البته این عدد برای فصول گرم سال زیاد است که به وزارت جهادکشاورزی نیز اعلام کردیم، زیرا با گرم تر شدن هوا برخی مناطق گرمسیری قادر به جوجه ریزی نخواهند بود و مرغ‌ها در گرما وزن نمی‌گیرند و نهاده بیشتری مصرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha