۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

خبر خوب برای بانک تجارت / رشد ۱۲۹ درصدی تراز عملیاتی! + تحلیل تکنیکال این نماد

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبر: 732476
خبر خوب برای بانک تجارت / رشد ۱۲۹ درصدی تراز عملیاتی! + تحلیل تکنیکال این نماد

یک هفته ای است که بازار گارد صعودی و متعادل به خود گرفته و ارزش معاملات رو به افزایش است به طوری که به ۶۸۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ ارزش دلاری بازار هم از کف فاصله گرفته و به ۱۸۰ میلیارد دلار نزدیک شده است و شاهد ورود ۱۰۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم . امروز گروه بانکی پرتراکنش و مورد توجه بازار بود. اخبار کدالی این گروه و عملکرد خوب بانک های تراز مثبت از جمله ونوین وبملت وتجارت  بی تاثیر نبوده است.

 وتجارت لیدر گروه بانکی شد/ جهش  ۱۵۹% تراز عملیاتی مرداد ماه

رشد درآمد تسهیلات و سپرده ها ، کاهش هزینه سپرده ها و شناسایی سود مناسب از سرمایه گذاری ها در گزارش مرداد مشهود است.  به علاوه اینکه وتجارت رشد قابل توجه سود خالص کارمزد بانکی هم داشته است. سود خالص کارمزد مرداد ۹۷۰ میلیارد تومان بوده است در حالی که مدت مشابه سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان بوده است لذا با رشد حدود ۱۰۰% همراه بوده است. جمع سود تسهیلات اعطایی ۵ ماهه ۴۳۵۰۴ میلیارد تومان و سود سپرده سرمایه گذاری شده در ۵ ماهه ۱۹۳۷۲ میلیارد تومان گزارش شده است.

درآمد عملیاتی بانک تجارت در فروردین ۲۹۴۲ میلیارد تومان بوده ولی در اردیبهشت ماه با کاهش به رقم ۲۵۱۳۸میلیارد تومان رسیده و سپس خردادماه  نیز  به ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تیرماه ۲۲۸۵ میلیارد تومان و مردادماه با جهش قابل توجه به ۵۸۷۵ میلیارد تومان رسید. متوسط سال گذشته این تراز ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تراز این بانک در ۵ ماهه ی اول امسال به رقم خوب ۸۴۸۰ میلیارد تومان رسیده است در حالی که ۵ ماهه پارسال ۳۸۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وتجارت به تازگی از میان دارایی های خود زمین یوسف اباد را با متراژ  ۲۴۷۱۶ متر واقع در یوسف آباد ، به مزایده گذاشته است که قیمت پایه این زمین ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده اس که اگر مشتری آن قطعی شود به درآمد های غیر عملیاتی این بانک خواهد افزود.

از دید نموداری وضعیت سهم قابل بررسی است:

وتجارت

اتمام یک الگوی ترکیبی دیامتریک ایکس مثلث وشروع روند صعودی و الگوی بلند مدت صعودی را داریم. در رشد موج A تا محدوده ۳۱۰ تومان رشد داشتیم و سپس اصلاحی زمانبر برای تکمیل B شکل گرفته و پایان یافته است. حال در موج صعودی C هستیم. الگوی صعودی می تواند کارکشن سه موجی یا دیامتریک باشد.

حمایت قوی ۲۰۰-۲۱۰ حد ضرر سهامداری است و میتوان به تارگت های مهم ۳۰۰ و نهایتا ۴۰۰-۴۱۴ تومان میان مدت فکر نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha