۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

سهمی آماده رشد! / تحلیل کامل نماد «های وب»

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 730357
مینا یوسفی
سهمی آماده رشد! / تحلیل کامل نماد «های وب»

های وب از گروه اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک سهم پرپتانسیل،چابک و بزرگ با طرح های توسعه ای فراوان و روند سود آوری صعودی سالانه و البته تصاعدی در سالهای آتی، مدیریت بخش خصوصی در کنار P/E پایین و قیمت سهم نزدیک به حمایت های معتبر می تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری باشد. در ادامه به معرفی سهم خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی؛ شرکت داده گسترعصرنوین از سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات انتقال داد آغاز به کار نموده است. در سال ۱۳۸۸ مالکیت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و در سال ۱۳۹۱ نام تجاری «های وب» را در بازار مخابرات و ارتباطات کشور معرفی نمود. در طی دوره فعالیت جدید، این شرکت توانست به سرعت در بازار رقابتی خدمات دسترسی به دیتا و اینترنت رشد نماید به نحوی که با ارائه سرویس در بیش از ۵۴۳ شهر در سال ۱۳۹۵ توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یکی از شرکتهای برتر انتخاب گردید.

اقدامات های وب در حوزه های مختلف:

مدیرعامل شرکت از ابتدای ورود به بورس در دست سید ایمان میری بوده است لذا دارای ثبات مدیریت وعدم تغییر ناگهانی در رویه ها و سیاست های کلان می باشد که مزیت محسوب میشود. های وب به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از پروانه های مخابراتی، قادر به ارائه انواع سرویس های ارتباطی و خدمات کامل مخابراتی در حوزه ثابت و همراه می باشد. بخش عمده ای از درآمد خود را از محل فروش خدمات و سرویس دهی  صوت، دیتا و تجهیزات وابسته به این خدمات در قالب بسته های ترکیبی به مشتریان به دست می آورد.

جریان درآمدی های وب از سال ۹۲ عمدتا در حوزه مودم و دیتا بوده است. در چند سال اخیر بیشتر در حوزه اطلاعات و ارتباطات فعال است. و به سه گروه اصلی خدمات خرده فروشی به مشتریان عادی ، سازمانی و دولتی تقسیم بندی میشود . این خدمات سیمی یا بی سیم می باشد.

ورود به حوزه مالی و بیمه و نئوبانک یکی از سیاست های مهم در های وب می باشد که سرمایه گذاری در بیمه فردا و مشارکت با بانک ایران زمین برای راه اندازی نئوبانک میسر شده است.

سایر اقدامات و طرح های توسعه ای های وب مشارکت بدر مرکز داده ایرانیان ، ایجاد شبکه فیبر و توسعه WTTx، کاهش هزینه های تمام شده و راه اندازی پارک فناوری و... است. فروش اموال مازاد با هدف توسعه فعالیت های عملیاتی شرکت از برنامه های مهم پیش روی شرکت است.

تابلو معاملات:

قیمت سهم امروز ۲۲۷ تومان بوده و ارزش بازار سهم  ۶۸۳۱۰ میلیارد ریال است. P/E  سهم مناسب و حوالی ۲.۰۴ است.

سهامداران عمده :

 شرکت دست بخش خصوصی است و این یک مزیت است.

شخص حقیقی ۵۴.۶ درصد و شرکت سرمایه گذاری توسعه فناوری هیرکانیا ۴.۸  درصد، سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن نیز۲ درصد های وب را مالک است.

گزارشات کدال:

در مرداد ماه شرکت به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات مخابراتی و تجهیزات در اختیار اقدام به گرفتن پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی UNSP نموده است.

از طرفی های وب به دنبال افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی ، عدم خروج نقدینگی و استفاده از معافیت مالیاتی است ولی سازمان با توجه به عدم پرداخت سود نقدی ۱۴۰۰ ، موقتا این افزایش سرمایه را از دستور کار خارج کرده است.

در تیرماه سال جاری ۱۹۶۴ میلیارد ریال در آمد فروش و خدمات داشته است  حدود ۲ درصد رشد نسبت به ماه پیشین.

مجموع فروش شرکت در ۴ ماهه ۷۲۶۲ میلیارد ریال است.

شرکت در اخرین پیش بینی خود از فروش ۵۰۰۱ میلیاردتومانی برای سال مالی ۱۴۰۲ خبر داده است. حدود ۱۵ درصد بودجه پوشش داده شده است.

تحلیل تکنیکال و شمارش امواج :

الگوی ترکیبی دیامتریک X مثلث در سناریو اول مد نظر است. با پایان یافتن این الگو وارد یک الگوی جدید صعودی شده است. A به سمت بالا و تا حوالی ۳۷۰ پیش روی داشته و سپس اصلاح زمانبر B در حال شکل گیری است که هنوز تمام نشده است.

اگر B دیامتریک باشد دو لگ اخر باقی مانده و یک نوسان صعودی به زودی شروع میشود سپس یک اصلاح موقت و نهایتا شروع رشد اصلی را خواهیم داشت.

حمایت معتبر :۲۰۰-۲۲۰ تومان

مقاومت های میانی و مهم مسیر رشد:۳۰۰-۳۱۵ و ۳۶۰-۴۰۰ تومان می باشد.

سناریوی محتمل دوم به رنگ نارنجی یک مثلث است که در لگ اخر این الگو یعنی E هستیم و با پایان آن یک روند صعودی جدید خواهیم داشت با تارگت های بالا.

گزارش تحلیلی شرکت داده گستر عصرنوین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha