۰ نفر

لاماری ایما x با آپشن‌های بیشتر و گیربکس تیپ ترونیک رونمایی شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 727345
لاماری ایما x با آپشن‌های بیشتر و گیربکس تیپ ترونیک رونمایی شد

شرکت آریان پارس موتور مالک برند لاماری در روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه، ضمن افتتاح شوروم مرکزی خود در تهران، از نسخه فول آپشن لاماری ایما با نام لاماری ایما ایکس رونمایی کرد.

اقتصاد آنلاین- سمانه برمخشاد؛شرکت آرین پارس موتور که به واسطه مونتاژ و عرضه لاماری ایما در ایران شهرت پیدا کرده است، در جدیدترین به‌روزرسانی سبد محصولات خود مدل فول آپشن لاماری ایما را با اضافه کردن پسوند ایکس به نام این خودرو، به زودی در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.


لاماری

طی مراسمی که به منظور افتتاح شوروم مرکزی این شرکت در کیلومتر ۹ جاده مخصوص برگزار شد، آرین پارس موتور از لاماری ایما ایکس رونمایی کرد. تغییرات لاماری ایما ایکس نسبت به نسخه قبلی به بخش فنی و همچنین متنوع‌تر شدن آپشن‌ها خلاصه می‌شود. همچنین تغییراتی نیز در ظاهر لاماری ایما x رخ داده که شامل اضافه شدن یک کیت بدنه می‌شود. این کیت بدنه دارای شکافنده هوا در قسمت جلو و یک دیفیوزر اسپرت برای بخش عقب است و شمایل این کراس اوور چینی را در قیاس با مدل قبلی، کمی خشن‌ و جوان پسندتر نشان می‌دهد.

مشخصات فنی لاماری ایما X

لاماری ایما ایکس در بخش موتور تغییر چندانی نداشته و با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به حضور خود در بازار ایران ادامه می‌دهد. این موتور می‌تواند قدرتی معادل ۱۹۵ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما مهم‌ترین تغییر لاماری ایما ایکس در بخش فنی مربوط به گیربکس این خودرو است که از حالا به سیستم تعویض دستی یا همان تیپ ترونیک مجهز خواهد بود

نبود سیستم تیپ ترونیک یکی از مهم‌ترین ایرادات وارده بر نسخه اولیه لاماری ایما بود و هست که حالا با عرضه ایما ایکس این ایراد مهم برطرف می‌شود و کاربران این خودرو قادر خواهند بود تا ضرایب دنده لاماری ایما x را مطابق با صلاح‌دید خود در حالت منوال تعویض کنند. این جعبه دنده از نوع ۷ سرعته دو کلاچه روغنی W-DCT است که صفحه کلاچ‌های آن درون روغن قرار دارند و استهلاک کمتری نسبت به نمونه‌های دابل کلاچ خشک از خود بروز می‌دهند.

لاماری

در اعلامیه رسمی شرکت تولیدکننده، شتاب صفر تا صد لاماری ایما ایکس تحت شرایط استاندارد معادل ۹.۵ ثانیه اعلام شده که نسبت به نسخه قبلی تقریبا تغییر چندانی نداشته است. به طرز مشابه در مورد مصرف سوخت و حداکثر سرعت ایما X هم نباید انتظار تحولات خاص و محسوس را داشته باشید .

آپشن‌های جدید لاماری ایما X

لاماری

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لاماری ایما ایکس نسبت به مدل قبلی، اضافه شدن برخی آپشن‌های مهم و کاربردی است که نبود آنها در مدل اولیه مورد انتقاد کارشناسان و کاربران این کراس اوور چینی قرار گرفته بود. مهم‌ترین آپشن‌های جدید لاماری ایما ایکس شامل موارد زیر است:

  • رادار هشداردهنده نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از جلو
  • سنسور پارک جلو، دوربین 360 درجه
  • چراغ‌های جلو با لامپ LED
  • در برقی صندوق عقب 
  • تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، گرمکن برای صندلی‌های جلو
  • سردکن و ماساژور ویژه صندلی راننده
  • قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو از ردیف پشت
  • قابلیت شخصی‌سازی صفحه کلاستر
  • نورپردازی کابین

با توجه به اضافه شدن چنین آپشن‌های مهم و کاربردی، از این به بعد لاماری ایما x می‌تواند در برابر محصولات فول آپشن بازار نظیر تیگو ۸ پرو و فیدلیتی پرستیژ، قوی‌تر ظاهر شود و امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالای خود را به رخ حریفان بکشد.

قیمت لاماری ایما ایکس و زمان عرضه

در مورد قیمت لاماری ایما X فعلا اطلاعات رسمی از سوی آرین پارس موتور منتشر نشده است ولی قطعا نسبت به مدل قبلی گران‌تر خواهد بود. در بحث زمان عرضه نیز گفته شده که این خودرو تا انتهای سال جاری در معرض فروش قرار می‌گیرد و به دست مشتری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha