۱ نفر

سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبر: 726966
سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!

طبق اعلام ناسا یک خرده سیارک در ابعاد یک فضاپیما روز جمعه به نزدیک‌ترین فاصله‌اش با کره زمین رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، به گفته ناسا، خرده سیارک‌ها، صخره‌هایی باقی‌مانده از شکل‌گیری ابتدایی منظومه شمسی از حدود ۴.۶ میلیارد سال قبل هستند. اکثر این خرده سیارک‌ها در کمربند اصلی خرده سیارک‌ها که بین مدار مریخ و مشتری است واقع شده‌اند ولی مدار این صخره‌های فضایی گاهی آنها را به سمت زمین نزدیک می‌کند.

از همین رو لازم و ضروری است که این خرده سیارک‌ها مورد نظارت و رصد قرار گرفته و رصد شوند تا شرایط خطرناکی را برای زمین ایجاد نکنند. به همین خاطر هم ناسا تلسکوپ‌های خاصی در زمین و فضا دارد تا به بررسی آنها بپردازد.

با کمک این ابزارهای تکنولوژیک از جمله کاوشگر پیمایش مادون قرمز میدان وسیع (WISE) و آخرین سیستم هشدار برخورد سیارک زمینی (ATLAS)، ناسا به جزئیاتی درمورد خرده سیارکی که در حال نزدیک شدن به کره زمین بود به دست آورده.

جزئیاتی درباره خرده سیارک ۲۰۲۲ BS۲

طبق اعلام ناسا خرده سیارک ۲۰۲۲ BS۲، تقریبا ۳۰ متر عرض دارد و در ابعاد یک کاوشگر فضایی است. این خرده سیارک متعلق به گروه آپولو از خرده سیارک‌های نزدیک زمین است که که سنگ‌های فضایی در حال عبور از زمین با محورهای نیمه اصلی بزرگتر از زمین هستند. نامگذاری این خرده سیارک‌ها بر طبق انبوه خرده سیارک ۱۸۶۲ Apollo که در دهه ۱۹۳۰ توسط کارل رینموث، منجم آلمانی کشف شده بود، صورت گرفته است

ناسا اعلام کرده که این خرده سیارک هر ۳۸۰ روز یک بار به دور خورشید می‌چرخد و در ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۲ شناسایی شده است.

سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!

آیا می‌دانستید؟

در مقاله منتشره در Monthly Notices of the Royal Astronomical Society، دانشمندان MIT شیوه جدیدی را برای تحقیق درباره ساختار داخلی صخره‌های فضایی براساس نحوه تغییرات در چرخش سیارک در هنگام نزدیک شدنشان به یک شی آسمانی مثل یک سیاره اعمال می‌کنند. این روش به دانشمندان کمک می‌کند تا ساختار داخلی خرده سنگ از جمله توزیع وزن آن را درک کنند و این امر در ماموریت‌های فضایی به آنها کمک خواهد کرد.

تیم محققان MIT درنظر دارند تا این تحقیق را برای یک خرده سیارک نزدیک به زمین به نام Apophis به کار بگیرند. اگرچه این خرده سیارک قرار نیست تا به زودی‌ها به زمین نزدیک شود، اما یک انحراف جزیی در مسیر حرکت آن ممکن است آن را به سمت کره زمین سوق دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha