۰ نفر

سقوط مرگبار کوهنورد شیرازی در ارتفاعات یزد

۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 724181
سقوط مرگبار کوهنورد شیرازی در ارتفاعات یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از فوت کوهنورد ۲۹ ساله اهل بوانات استان فارس در ارتفاعات دربید یزد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: روز گذشته ساعت ۱۷:۵۰ گزارشی مبنی بر سقوط یک سنگ نورد و کوهنورد ۲۹ ساله اهل بوانات استان فارس در ارتفاعات و کوه‌های دربید (منطقه کلمند) رسید و بلافاصله تیم واکنش سریع استان و تبم پشتیبان (متشکل از ۹ نفر نیرو امدادی) با دو دستگاه خودرو امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: پس از رسیدن تیم عملیاتی و نجاتگران به محل حادثه و پیمودن مسیر و پس از ارزیابی و دسترسی به جسد متوفی و تثبیت بر روی بسکت، او را به پایین ارتفاعات منتقل و تحویل عوامل ذیربط و نیروی انتظامی داده شد.

حرازی زاده با بیان اینکه این کوهنورد هنگام سنگ نوردی و به علت بیرون آمدن ابزار از ارتفاع ۳۰ متری سقوط کرده است.

او با اشاره به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد تأکید کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ندای امداد ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

حرازی زاده ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر که همیشه در همه جا آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند، عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.