۰ نفر

یک محقق برجسته بلاکچین خبر داد؛

حل مقیاس پذیری اتریوم با شاردینگ

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبر: 669840
حل مقیاس پذیری اتریوم با شاردینگ

پس از مرج موفق شبکه اتریوم ، همه نگاه ها به مرحله بعدی انتقال معطوف شده است که راه حل های مقیاس پذیری کلیدی از جمله شاردینگ را در پلتفرم معرفی می کند. کارشناسان بازار بر این باورند که اشتراک گذاری می تواند یک تغییر دهنده بازی برای شبکه اتریوم باشد، زیرا به طور بالقوه می تواند مشکل سه گانه مقیاس پذیری را حل کند.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ دکتر مارتین هیسبوک، رئیس تحقیقات Uphold ، در گفتگوی اختصاصی با کوین تلگراف، توضیح داد که چگونه شاردینگ می‌تواند راه را برای تبدیل شدن اتریوم به یک شبکه واقعاً جهانی هموار کند.

هیسبوک معتقد است که شاردینگ در نهایت می تواند مشکل سه گانه مقیاس پذیری طولانی مدت شبکه های بلاک چین را حل کند. سه‌گانه مقیاس‌پذیری نشان می‌دهد که برای مقیاس‌پذیری، بلاک‌چین‌ها معمولاً باید یکی از سه سنگ بنای اساسی خود یعنی امنیت، تمرکززدایی یا مقیاس‌پذیری خود را قربانی کنند.

 او توضیح داد: شاردینگ در واقع یکی از مؤثرترین و جهانی‌ترین راه‌ها برای حل به اصطلاح سه‌گانه مقیاس‌پذیری است. وی گفت: مطمئن نیستم که آن را به عنوان تنها راه حل مقیاس پذیری واقعی اعلام کنیم، اما شاردینگ قطعا یکی از بهترین راه حل هایی است که در حال حاضر داریم."

به زبان ساده، شاردینگ پردازش موازی را معرفی می‌کند، توزیع امن نیازهای ذخیره‌سازی داده را امکان‌پذیر کرده و کارکرد گره‌ها را آسان‌تر می‌کند. در سیستم پردازش بلاک چین فعلی، تراکنش ها یکی پس از دیگری پردازش می شوند، در حالی که با معرفی اشتراک گذاری یا شاردینگ، شبکه می تواند چندین بلوک تراکنش را به طور همزمان پردازش کند.

با استفاده از این مکانیسم، اعتبار سنج هایی که بلوک های خاص را تأیید می کنند، امضاهایی را منتشر می کنند که تأیید کننده این واقعیت است که آنها این کار را انجام داده اند. در همین حال، بقیه باید به جای ۱۰۰ بلوک کامل، فقط ۱۰۰۰۰ امضای اینچنینی را تایید کنند که مقدار کار بسیار کمتری است.

هیسبوک توضیح داد که شاردینگ نه تنها توان عملیاتی اتریوم را چندین برابر افزایش می‌دهد ، بلکه هزینه‌های کارمزد شبکه یا گس فی را کاهش داده و شبکه را در مصرف انرژی کارآمدتر می‌کند. او توضیح داد که صرفه‌جویی در انرژی و مقیاس‌پذیری هر دو از بسته‌های کوچک‌تری می‌آیند که باید به‌عنوان اشتراک‌گذاری منتقل شوند، مجموعه‌های داده را در بلوک‌های قابل مدیریت ذخیره می‌کنند و اجازه می‌دهند درخواست‌های اضافی همزمان اجرا شوند.

پیش از این، توسعه‌دهندگان اتریوم قصد داشتند 64 قطعه را راه‌اندازی کنند که تقریباً به 8.4 میلیون اتر ( ETH ) برای اشتراک در Eth2 نیاز دارد. با این حال، در حال حاضر نزدیک به 13.8 میلیون ETH وجود دارد ، بنابراین تعداد خرده‌های اولیه می‌تواند حتی بیشتر از آن باشد.

انتقال به اثبات سهام همچنین نگرانی‌های تمرکز گره‌ها را افزایش داده است، به‌ویژه در پی ادعای صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اتریوم، زیرا تقریباً 43٪ از گره‌ها در ایالات متحده دسته‌بندی وی توضیح داد:

گره‌های اتریوم می‌توانند در هر نقطه از جهان ظاهر شوند و در حالی که تقریباً 43٪ از آنها در حال حاضر در ایالات متحده متمرکز هستند (دومین کشور بزرگ آلمان با 11.8٪)، این می‌تواند در یک لحظه تغییر کند.

 هیسبوک در پایان گفت که جامعه توسعه دهندگان اتریوم سابقه اثبات شده ای دارد و قبلاً انعطاف پذیری خود را در گذشته نشان داده است تا هر چیزی را می توان با گذشت زمان حل کرد.