۰ نفر

نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار موفق و متفاوت

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۷
کد خبر: 659677
نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار موفق و متفاوت

مفهوم تفکر چابک در واقع برگرفته از اصول و ارزش هایی است، که طبق آن مشتری مرکز توجه قرار می گیرد. طبق این تئوری سازمان هایی موفق هستند، که هدف های خود را بر اساس نیازهای به روز مشتریان در نظر بگیرند. این سازمان ها دارای بازدخورد هستند، بهینه سازی نیروی انسانی دارند، که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

آشنایی با تفکر چابک و قوانین مهم agile thinking

به گزارش اقتصاد آنلاین، مفهوم تفکر چابک چیست؟ و چه چیزی درباره آن می دانید؟ تفکر چابک به برخی از اصول و قواعد گفته می شود، که دارای ارزش هایی هستند، و مرکز توجه آن مشتری می باشد. در واقع در زمانی که نرم افزارها چندان استفاده ای نداشتند، از تفکر اجایل استفاده می شده است. در این تفکر هدف اصلی تمام شرکت های دنیا و استارتاپ ها نیازهای مهم مشتری است، یعنی هر شرکتی فعالیت های خود را تنها بر اساس نیازهای مشتری انجام می داده است. با استفاده از تفکر می توان در زمینه شغلی خود موفق تر و کارآمدتر عمل نمود، زیرا با وجود رضایت مشتریان نیروی با انگیزه تری خواهیم داشت. در این مقاله به توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.

مفهوم تفکر چابک چیست؟

تفکر چابک

همانطور که می دانید، در دنیا استارتاپ ها و شرکت های معروفی وجود دارند. همه این شرکت ها در صدد کسب رضایت مشتری و جذب آن ها می باشند. تلاش تمام این شرکت ها برای بهتر شدن و بهتر ماندن است. اگر شما نیز یکی از شرکت ها و استارتاپ های دنیا هستید، چیزی جز این هدف ندارید. اما سوال اساسی این است، که چگونه می توان به یکی از شرکت های مهم در دنیا و یا در سطح خود تبدیل شد؟

زمانی که متخصصان در هر سازمان و یا شرکتی تفکر خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند، و آن را با شرایط وفق بدهند، می توانند از فواید تفکر چابک استفاده کنند. با وجود تفکر چابک شما می توانید، مجموعه ای از اصول ها و ارزش ها را داشته باشید، که در حدود نرم افزارها تعیین شده اند، و به شما کمک می کند، تا کارآمدتر عمل نمایید، از سویی می توانید به رضایت مشتریان برسید. در واقع مفهوم تفکر چابک ارتباط داشتن سازمان با نیازهای اساسی مشتریان است. همچنین این مورد از رازهای جذب مشتری در سازمان نیز می باشد.

در ابتدای امر تفکر اجایل تنها یک تئوری بوده، و هیچ کس آن را عملی نکرده بود. تا زمانی که متدهایی بر اساس این اصول و ارزش ها طراحی شدند. همانطور که توضیح داده شد، در این تفکر عنصر اصلی و مهم مشتری می باشد. هدف اکثر پروژه ها برآورده کردن آروزها و نیازهای مشتریان است. با توجه به این تعاریف تنها کسی که می تواند به خوبی نیازهای خود را عنوان کند خود مشتریان می باشند. از این رو اکثر سازمان ها باید نیازهای خود را از طریق مشتریان استخراج نمایند.

آشنایی با انواع تقکر چابک:

این نوع تفکر دارای متدهای مختلفی می باشد. یکی از متدهایی که اصول این تفکر را دارد، اسکرام است. این متد که یکی از رایج ترین های آن می باشد، رابطه ای دو طرفه میان مشتری و شرکت در نظر می گیرد. روند کار در این شیوه به این شکل می باشد، که متخصصان بعد از داشتن یک بازخورد از خروجی های کار با بررسی نیازهای مشتریان و ذی نفعان شرکت به شناسایی مشکلات و یا نقاط مثبت کار می رسند، در این صورت می توانند سازمان را بهبود دهند.

یکی از مشکلات در زمینه نرم افزارها صرف وقت و هزینه بود. در نهایت این نرم افزارها ممکن بود، با بازخوردهای خوبی همراه نباشد. اما با وجود تفکر چابک شرکت ها توانستند ارتباط موثرتری با مشتریان داشته باشند. آن ها نظرات مشتریان را به طور مستقیم دریافت و برای آن ها طرح ریزی انجام می داده اند. ارتباط داشتن با مشتری و توجه به نیازهای او از یک سو و از سوی دیگر خلق زنجیره ای از ارزش ها می تواند به رونق کسب و کارها منجر شود.

کانبان نیز نوعی دیگر از مفهوم تفکر چابک به شمار می آید. این روش یک روش ژاپنی است. در این شیوه کارها را به سه دسته برای انجام گیری، در حال انجام گیری و انجام شده تقسیم بندی می کرده اند. توجه به اصول مشتری مداری در این نوع از تفکر نیز بسیار با اهمیت می باشد. استفاده از این تفکرات دارای اهمیت زیادی رد سازمان می باشد. شما با استفاده از این اصول می توانید، مدیریت بهتری بر روی شرکت خود داشته باشید. از سویی می توانید با این اصول به مشتری مداری برسید.

اصول تفکر چابک:

تفکر چابک از اصول و چارچوب هایی تشکیل می شود، که دارای اهمیت می باشند. متخصصین در زمان تدوین این تفکر اصولی را برای آن راه اندازی نموده اند. این اصول بخش مهی از ارزش های تشکیل خواهد داد، و شامل موارد زیر می باشد:

آیا تفکر چابک مناسب است؟

در این بخش با مفهوم کلیدی تفکر چابک بیشتر آشنا شدید. اما نکته کلیدی این است، که می توانیم از این تفکر و اصول آن استفاده کنیم؟ استفاده از این تئوری نتایج مطلوبی به همراه دارد. اگر تازگی وارد حیطه شغلی شده اید، با استفاده از این تئوری می توانید موفق تر و کارآمدتر باشید. طبق این متد شما با به کارگیری این اصول می توانید، از هدر رفتن وقت و هزینه ها جلوگیری نمایید. از سویی این امکان وجود دارد، که اشتباهات پروژه خود را به حداقل برسانید. رضایت مشتری یکی دیگر از فواید این تفکر می باشد.

همانطور که می دانید، جهان کنونی به سرعت در حال پیشرفت و انحصار می باشد، تنها افرادی می توانند در حیطه شغلی خود به موفقیت برسند، که دارای مدیریت بالایی در این زمینه ها باشند. با توجه به اینکه بازارها رقابتی شده، و ارائه خدمات در سطح بالایی قرار دارد، شما زمانی موفق می شوید، که مشتریان را به سوی خود جذب کنید، و نیازهای جدید و به روز آن ها را شناسایی نمایید. دلیلی که باعث شکست گروه استارتاپ ها می شود، توجه نکردن به این اصول می باشد.