۰ نفر

مزایای آلت کوین برتر؛

چرا اتریوم یک فرصت ناب سرمایه گذاری است؟

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبر: 646384
چرا اتریوم یک فرصت ناب سرمایه گذاری است؟

از آنجایی که فناوری بلاک چین در حال افزایش مقبولیت خود بوده و کاربران بیشتری را به خود جذب می کند، اتریوم به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می شود.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ اتریوم به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز قادر به اجرای برنامه های نرم افزاری است که معمولاً به عنوان قراردادهای هوشمند شناخته می شوند. برای اینکه کاربران بتوانند این برنامه های نرم افزاری را اجرا کنند، باید مقادیری از اتر(ETH)، ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم را داشته باشند، تا بتوانید هزینه های شبکه را با آن بپردازند.

به هزینه استفاده از برنامه های کاربردی در شبکه اتریوم، در اصطلاح " gas " یا "گس"می گویند.

بسیاری از کارشناسان اتریوم را به عنوان رایانه جهانی توصیف می کنند.

آینده ای بسیار صعودی در انتظار اتریوم

ارز دیجیتال

ارزشمندی توکن ((ETH به این دلیل است که مردم وقتی می‌خواهند هر فعالیتی در شبکه اتریوم انجام دهند باید دارای (ETH) باشند.

کاربران می توانند از (ETH) برای، واریز، برداشت، انتقال پول، پرداخت برای کالاها و خدمات، دسترسی به اعتبار و پس انداز، یا... به سادگی استفاده کنند.

قراردادهای هوشمند برای تطبیق موارد استفاده بیشتر در دنیای واقعی گسترش می یابند به همین دلیل محبوبیت آنها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. برخی از محبوب ترین موارد استفاده از قراردادهای هوشمند شامل تجارت دارایی ها یا استقراض و وام دادن بدون دخالت واسطه هایی مانند بانک ها است.

اتریوم شبکه گران ولی قابل اعتماد

پذیرش روزافزون اتریوم در کنار ثبات، امنیت و اعتبار شبکه با این واقعیت گره خورده است که کاربران بلاک چین باید بیشترین هزینه را برای استفاده از آن بپردازند، حتی بیشتر از هزینه های شبکه بیت کوین.

در زمان نگارش این مقاله، کاربران در 7 روز گذشته 46 میلیون دلار برای استفاده از اتریوم پرداخت کرده اند که 34 برابر بیشتر از دومین شبکه پرپرداخت بلاک چین،یعنی Binance Smart Chain"" در یک بازه زمانی مشابه بوده است.

علیرغم افزایش مورد انتظار در تقاضا برای اتریوم، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به پذیرش رو به رشد اتریوم کمک کند و به طور بالقوه آن را به مورد سرمایه‌گذاری خوبی تبدیل کند.

برخی از مهم ترین ویژگی های اتریوم

عدم تمرکز:

ارز دیجیتال

اتریوم از فناوری بلاک چین به عنوان پایه و اساس خود استفاده می کند. در اصل، بلاک چین به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات را به روشی غیرمتمرکز ذخیره، تایید و تکثیر کنند. این بدان معناست که برای افراد تقریبا غیرممکن است که اطلاعات ذخیره شده در اتریوم را خراب کنند.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری:

ارز دیجیتال

 از زمان راه‌اندازی آن، تلاش‌های زیادی برای ارتقای فناوری با هدف کارآمدتر کردن آن و حفظ تمرکززدایی صورت گرفته است.

یکی از مورد انتظارترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری چیزی است که انجمن اتریوم آن را «ادغام» (همچنین به عنوان ETH 2.0 شناخته می‌شود) می‌نامد که تلاش می‌کند امنیت و ثبات بیشتری را به اتریوم ارائه دهد.

برای اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه، کاربران اتریوم قدرت رایانه خود مانند پردازنده گرافیکی را برای اجرای مسائل پیچیده ریاضی (فرآیندی که معمولاً به عنوان اثبات کار شناخته می شود) ارائه می دهند.

برنامه این است که در تابستان 2022، اتریوم به طور انحصاری از یک سیستم امنیتی استفاده کند که توسط آن کاربران توکن های خود را قفل می کنند تا درآمد غیرفعال دریافت کنند. این مانند یک اوراق قرضه اینترنتی است که به پس انداز کنندگان سود می دهد و آن را به پیشنهادی بسیار جذاب برای سرمایه گذاران بلندمدت تبدیل می کند.

این رویکرد جدید "Proof of Stake" یا "اثبات سهام"نام دارد و اعتقاد بر این است که برای محیط زیست بسیار دوستانه تر است،این یکی از دلایل کلیدی است که بسیاری فکر می‌کنند ارزش اتریوم همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

کمیابی:

ارز دیجیتال

جنبه دیگری که به طور بالقوه می تواند FOMO (ترس از دست دادن) را در بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به ارمغان بیاورد، اجرای اخیر پیشنهاد "بازخرید اتریوم" است.

از طریق این مکانیسم، بخشی از کارمزدی که برای پردازش تراکنش ها استفاده می شود، سوزانده می شود. این بدان معنی است که اگر نرخ سوزاندن اتریوم بالاتر از نرخ انتشار باشد، اتریوم می تواند در طول زمان به یک دارایی کمیاب تبدیل شود.

جامعه توسعه دهندگان:

ارز دیجیتال

در نهایت، اتریوم دارای بزرگترین جامعه توسعه دهندگان در صنعت ارز های دیجیتال است که به آن اجازه می دهد دائماً برنامه های جدید و نوآورانه را پرورش دهد. یک واقعیت جالب این است که از سال 2018، جامعه توسعه دهندگان اتریوم 6 برابر سریعتر از جامعه توسعه دهندگان بیت کوین رشد کرده است.