۰ نفر

نقش انکار نشدنی ارتباطات در تغییر و تحول در زیست بوم جهانی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبر: 636085
نقش انکار نشدنی ارتباطات در تغییر و تحول در زیست بوم جهانی

ارتباطات و وسایل ارتباط‌جمعی در دنیای کنونی، فاصله‌های زمانی و مکانی، حجاب‌های پیرامونی و محدودیت‌ها را از میان برده‌اند و جهان کنونی به استناد نظریه مارشال مک لوهان، دهکده‌ای کوچک است که زندگی، عقاید و اعمال افراد و جوامع انسانی دیگر از کسی پنهان نیست و دیگر کمتر چیزی در دنیای پیرامونی هست که قابلیت انکار و رد داشته باشد و همه‌چیز در محضر افکار عمومی در معرض مشاهده و قضاوت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محسن فخریان رییس روابط عمومی مجتمع فولاد سبا در یادداشتی به مناسبت روز روابط عمومی بیان کرد: در چنین شرایطی، ابزارهای ارتباط‌جمعی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها رفتار، دیدگاه و عقاید افراد را تغییر می‌دهند، بلکه در شیوه فهم و درک انسان نیز اثرگذار هستند و درنهایت تحول، تغییر و پیشرفت اجتماعی، زاییده دنیای ارتباطات است و نهادهای فرهنگی و اجتماعی، راه گریز و مقاومتی در برابر این جریان ارتباطی و رسانه‌ای ندارند.

تشخیص و فهم صحیح از گریزناپذیری از شکل‌گیری و دربرگیری افراد، نهادها و جوامع، از نگاه جهان‌شمولی فرضیه دهکده جهانی، انتظاری منطقی است که اگر به صورت کلی به این سیر تحول نگریسته شود، شاهد این نکته خواهیم بود که پدیده ها و رویدادها همچون قطعه های پازل، تکمیل کننده حلقه های دهکده جهانی هستند.

 روابط عمومی به عنوان متولی دفاع از حیثیت و منافع سازمانی،  رسالتی حساس و سرنوشت‌ساز را در راستای بهره‌گیری از تمامی روابط، ارتباطات و  ابزارهای ارتباطی به‌منظور  تأمین اهداف و سیاست‌های کلی را بر عهده ‌دارد و طبیعی است که بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و همراهی و همخوانی با این جریان آرام افکار سازی، رسالتی حرفه‌ای است که باید به مصداق راهبردی مشخص و اثبات‌شده برای دستیابی به برنامه‌ها به آن توجه شود.

آنچه که با شنیدن عبارت" روابط عمومی " نخست در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد شاید معنایی ساده از ارتباطات و تبیین شاخه های فرهنگی منبعث از آن باشد، ولی امروزه با کمک تکنولوژی و استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی، معنایی ورای یک ترجمه ساده را نشان می‌دهد.

روابط عمومی نقش های گوناگونی دارد. روابط عمومی توجیه گربا روابط عمومی تبیین گر تفاوت دارد و این تفاوت، حکایت از نگاه مدیران عالی هر سازمان به مقوله روابط عمومی دارد. اساسا روابط عمومی می بایست روابط عمومی مدیریت سازمان باشد، تا روابط عمومی مدیر سازمان که اگر این باشد، شاهد مرگ تدریجی روابط عمومی خواهیم بود.

سازمانهای صنعتی با نگاهی که به روابط عمومی دارند می‌توانند توازن را در بین ذینفعان خود برقرار نمایند و اینجاست که نقش تبیین گری روابط عمومی بیش از پیش جلوه می‌نماید. تخصص، تجربه، تبحر و به روز بودن عوامل اجرایی روابط عمومی در کنار اشراف کامل به استراتژی شرکت، راه را برای انجام خدمات مورد نیاز سازمان هموار می نماید.

شرکت فولادمبارکه به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه صنعت کشور همواره بر آن است تا در یکایک عرصه های مرتبط با تولید نیز سرآمد باشد و آنچه که نتیجه تلاش شبانه روزی تک تک کارکنان شرکت فولادمبارکه و مایه مباهات ایران اسلامی است، از سوی روابط عمومی شرکت به ذینفعان شرکت منتقل می‌شود تا همچنان در صدر بودن و ماندن شرکت فولادمبارکه محقق گردد.

روابط عمومی مجتمع فولاد سبا نیز که زیرمجموعه روابط عمومی شرکت فولادمبارکه است مجری سیاست های کلان شرکت بوده و هست، و به‌عنوان هدایت‌گر، هماهنگ‌کننده و پشتیبان تلاش‌های کارکنان این مجتمع در راستای چشم‌انداز توسعه، سیاست‌ها و منافع گروه بزرگ فولاد مبارکه، اهتمام خود را عالمانه و کنش گرایانه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطی و ابزارهای روابط عمومی و در جهت ارتباط با افکار عمومی و تأمین نیازهای ذی‌نفعان ترویج گفتمان تولید و خدمت به کار می‌بندد و بر ارائه خدمات در این حوزه بر خود می‌بالد.