۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۱۷ اسفند / دلار کانال ۲۶هزارتومان را پس گرفت

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 618418
پیش بینی قیمت دلار برای ۱۷ اسفند / دلار کانال ۲۶هزارتومان را پس گرفت

بازار ارز امروز در مدار صعودی قرار گرفت و به کانال ۲۶هزارتومانی بازگشت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز از ابتدای هفته جاری در مدار نزولی قرار گرفت و دلار آزاد با ورود به کانال ۲۵هزارتومان تا میانه این کانال نیز پایین آمد. دلیل این کاهش هم جدی‌تر شدن پیشرفت‌ها در مذاکرات بود و به نظر می‌رسید به زودی قرار است خبر دستیابی به توافق به گوش رسد.

1نمودار

اما امروز ناگهان بازار دوباره در مدار صعودی قرار گرفت و در این ساعت از معاملات، دلار آزاد بار دیگر به کانال ۲۶هزارتومان بازگشته است و در کف قیمتی این کانال معامله می‌شود.

2نمودار

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۲۲۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۱۶تومان برای فروش اعلام کرده است. روز گذشته دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۱۹۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۴۸۱تومان برای فروش معامله می‌شد.

3نمودار

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۷هزارتومان برای خرید و ۲۷هزار و ۳۲۸تومان برای فروش قیمت خورده است. در حالی که روز یکشنبه قیمت معاملاتی این اسکناس در صرافی‌های رسمی، ۲۷هزار و ۲۶۳تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۵۹۷تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۱۸۴تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۴۲۷تومان برای فروش اعلام کرده است. روز گذشته دلار در صرافی ملی، ۲۴هزار و ۴۷۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۳۳تومان برای خرید قیمت خورده بود.

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۷هزار و ۶۶تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۳۳۸تومان برای فروش معامله می‌شود. یورو روز یکشنبه در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۱۱تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۳۳۶تومان برای خرید نمایان شده بود.

بازار ارز این روزها شرایط بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد. با وجود اینکه معامله‌گران به طور کامل انتظار توافق میان ایران و غرب را می‌کشند اما از طرفی از انتظار طولانی نیز خسته به نظر می‌آیند و با هر بار طولانی شدن بیشتر و یا اخبار ضدونقیضی که از وین مخابره می‌شود، روند افزایشی را پیش می‌گیرد. حال باید دید طی روزهای آینده اخبار جدیدی از وین می‌تواند دلار را از صعود بیشتر منصرف کند؟