۰ نفر

حل مشکل ضمانت و وثیقه بانکی کشاورزان و دامداران

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 607319
حل مشکل ضمانت و وثیقه بانکی کشاورزان و دامداران

زارع از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل ضمانت روستاییان و کشاورزان و دامدارن خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، رحیم زارع در توضیح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: بانک مرکزی ملکف شد در سال ۱۴۰۱،  پروانه چرای دام، پروانه چاه های کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی، ضمانت زنجیره ای و حساب یارانه روستاییان، کشاورزان و دامداران سنتی و عشایر را به عنوان وثیقه در کلیه بانک ها قبول کند که در سال آینده مشکل ضمانت و وثیقه آن ها حل شود.

وی افزود: مقرر شده از محل ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول قرار داده شد، در حوزه‌های آب، خاک، و فعالیت های زیرساخت‌ها کشاورزی و دانش‌بنیان و عملیات مدیریت اصلاح و بهبود خاک و کلیه فعالیت‌های بخش کشاورزی هزینه شود. سازمان ملی زمین و مسکن نیز مکلف شد ۲۰ درصد از زمین‌ها و املاک در اختیار خود در حریم و محدوده شهرها را به شرکت بازآفرینی واگذار کند تا نسبت به بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: با هدف توسعه استفاده از ماشین آلات کشاورزی،‌ نوسازی و در راستای توسعه سطح زیر کشت دیم زارها، بانک های کشاورزی، ملی و توسعه تعاون مکلف شدند هر کدام به نسبت مساوی مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات مربوطه از تولیدکنندگان داخلی با تایید وزارت جهادکشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت ۵ ساله ارائه دهد.