۰ نفر

تحقیقات درباره مرگ جنجالی یک جوان در رفسنجان

۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 577913
تحقیقات درباره مرگ جنجالی یک جوان در رفسنجان

مرگ یک جوان در بیمارستان دولتی شهرستان رفسنجان طی ۲ روز گذشته در حالی خبرساز بوده که گفته می‌شود نمونه آزمایش‌های سم‌شناسی مربوط به علت مرگ به پزشکی قانونی مرکز استان ارسال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برخی منابع خبری محلی علت این مرگ را اشتباه پزشکی در مصرف دارو اعلام کرده‌اند و حتی گفته می‌شود تعدادی از کارکنان بیمارستان از کار تعلیق شده.اند اما مسئولان متولی می‌گویند باید منتظر نتایج دقیق سم‌شناسی و اعلام نظر پزشکی قانونی بود.

دکتر علی موسوی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان نیز گفته است که منتظر اعلام نظر قطعی از سوی پزشکی قانونی هستند.

دکتر محمدرضا ابوالقاسمی که به عنوان متخصص امور پزشکی قانونی در شهرستان رفسنجان شناخته می‌شود روز جمعه اظهار کرد: نمونه آزمایش سم‌شناسی مرگ مشکوک جوان ۳۳ ساله که در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) فوت شده برای بررسی و تعیین علت دقیق فوت به مرکز استان کرمان ارسال شده و تا حدود یک ماه آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده این جوان که گفته می‌شود عمل جراحی آپاندیسیت روی وی انجام و چند ساعت بعد فوت شده است، اظهار کرد: خانواده داغدار این مرحوم تقاضای تعیین علّت فوت را از پزشکی قانونی داشته‌اند.

ابوالقاسمی افزود: تاجایی که اطلاع دارم کالبدشکافی پیکر این مرحوم انجام و نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی نیز به پزشک قانونی کرمان ارسال شده که نتیجه قطعی آن یک ماه آینده مشخص خواهد شد؛ پس از آن برای تعیین علّت فوت، کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی تشکیل و علّت نهایی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: خانواده داغدار البته حق دارند زیرا اتفاق ناگواری گریبان آنان را گرفته اما بدانند که مراجع متولی قانونی نیز در این مواقع ورود می‌کنند و پس از انجام کار کارشناسی تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در عین حال از اولیای دم خواست تا اعلام نتیجه دقیق علت فوت توسط مراجع متولی منتظر بمانند.