۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

بالاترین درآمد ذوب در یک سال گذشته/ صعود مردادی ذوب آهن

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 557420
بالاترین درآمد ذوب در یک سال گذشته/ صعود مردادی ذوب آهن

ذوب آهن اصفهان در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، ۱۹۰تن از محصولات مختلف تولید کرد و ۱۷۲هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. شمش کالایی، تیرآهن و میلگرد بخش عمده تولید و درآمد ذوب را تشکیل دادند.

اقتصادآنلاین - سهیل بانی؛ بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه ۱۴۰۰، مقدار تولید محصولات این شرکت نسبت به ماه گذشته با رشدی ۴۷درصدی، به حدود ۱۹۰هزار تن رسید. همچنین این رقم نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۹درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین تولید ذوب آهن اصفهان در این مدت مربوط به تیرآهن بود که ۳۵درصد از تولید ذوب آهن اصفهان را به خود اختصاص داد. همچنین شمش کالایی ۳۴درصد و میلگرد ۲۵درصد از کل تولید ذوب در مرداد ماه را تشکیل دادند.

در مرداد ۱۴۰۰، ذوب آهن اصفهان ۱۷۲هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند و از این طریق بیش از دو هزار و ۸۷۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. گفتنی است درآمد عملیاتی ذوب آهن اصفهان نسبت به تیر ماه، بیش از ۹درصد افزایش داشته است. همچنین این رقم نسبت به مرداد ۹۹، رشد چشمگیر ۱۲۶درصدی را رقم زده است. لازم به ذکر است مقدار فروش ذوب آهن اصفهان رشدی ۱۰درصدی نسبت به ماه گذشته ثبت کرده اما این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ثابت مانده است. بخش عمده درآمد عملیاتی ذوب در خرداد ماه از فروش هزار میلیارد تومانی شمش کالایی بدست آمد. همچنین ذوب آهن اصفهان ۸۱۰میلیارد تومان تیرآهن و ۵۲۰میلیارد تومان میلگرد فروخت.

نرخ‌ فروش بیشتر محصولات ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه رشد کردند. نرخ شمش کالایی ۱۳درصد، کلاف هفت درصد و میلگرد پنج درصد افزایش یافت. از طرفی دیگر نرخ فروش ریل با کاهش ۳۰درصدی همراه شد.

WhatsApp Image 2021-08-29 at 13.28.30