۰ نفر

منابع رسانه ای افغانستان خبر دادند؛

سقوط مرکز ولایت کنر افغانستان به دست طالبان

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبر: 553546
سقوط مرکز ولایت کنر افغانستان به دست طالبان

منابع رسانه ای افغانستان امروز از تصرف مرکز ولایت کنر در این کشور توسط طالبان خبر می دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شبکه تلویزیونی طلوع امروز شنبه از تصرف شهر «اسدآباد» مرکز ولایت «کنر» واقع در مرز افغانستان با پاکستان توسط طالبان خبر داد.

یک منبع آگاه در افغانستان نیز در این خصوص گفت: اسدآباد مرکز ولایت کنر و زندان آن به دست طالبان افتاده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان ساعاتی پیش اعلام کرد که شهر «شرن» مرکز ولایت «پکتیکا» و شهر «گردیز» مرکز ولایت «پکتیا» افغانستان، به تسلط این گروه در آمده است.

به گفته وی، تمام مناطق شهر شرن مرکز ولایت پکتیکا توسط این گروه تصرف شده و نیروهای امنیتی تحت محاصره هستند و از آن‌ها خواسته شده که تسلیم شوند.

همچنین رسانه‌های افغانستان گزارش داده اند که اکثر نقاط شهر گردیز که مرکز ولایت پکتیا است نیز تصرف شده و نیروهای امنیتی افغان از پاسگاه‌ها فرار کرده‌اند. ولایت های پکتیا و پکتیکا در جنوب شرق افغانستان قرار دارند.

تاکنون مراکز ولایت‌های نیمروز، تخار، قندوز، جوزجان، سرپل، سمنگان، فراه، بغلان، بدخشان، غزنی، هرات، بادغیس، هلمند، قندهار، غور، زابل، لوگر، ارزگان، پکتیا و پکتیکا به دست طالبان افتاده است.

این درحالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز هشدار داد که در افغانستان، اوضاع از کنترل خارج شده و خواهان توقف حملات طالبان و بازگشت این گروه به میز مذاکره شد.