۰ نفر

صالحی مطرح کرد؛

خسارت ۹ هزار میلیارد تومان کرونا به فرهنگ و هنر

۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبر: 543340
خسارت ۹ هزار میلیارد تومان کرونا به فرهنگ و هنر

صالحی گفت: خسارت شیوع بیماری کرونا به بخش فرهنگ و هنر کشور از اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت ماه امسال ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه سفر به سمنان گفت: حجم خسارت شیوع بیماری کرونا به بخش فرهنگ و هنر کشور از اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت ماه امسال، زیاد است و حدود  ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که شرایط کنونی کشور درباره جبران این خسارت خاص است.

وی افزود: در ۱۶ ماه گذشته تلاش شده هنرمندان با بهره مندی از تسهیلات معیشتی آسیب کمتری از کرونا را متحمل شوند.

صالحی گفت: پرداخت ۶ ماهه حق بیمه هنرمندان توسط دولت، اختصاص تسهیلات ۲۴۰ میلیارد تومانی به هنرمندان و پرداخت بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان به هر یک از آن‌ها، تسهیلات مرحله نخست سامانه کارا به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان، آغاز ثبت نام مرحله دوم تسهیلات سامانه کارا و انجام روند پرداخت مرحله اول تسهیلات سامانه تحفه، مواردی است که برای کمک به معیشت هنرمندان در دوران کرونایی انجام شده است. به گفته وی، صندوق اعتباری هنرمندان ۸۰ هزار عضو دارد که تاکنون ۶۰ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اولویت‌های تزریق واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون گفت: خبرنگاران در گروه مشاغل پر خطر هستند و با توجه به اینکه ثبت نام از آن‌ها در حال انجام است امیدواریم در ماه‌های آینده تزریق واکسن برای آن‌ها صورت بگیرد.

سید عباس صالحی با اشاره به اجرای طرح شهر‌های خلاق در کشور، شمار شهر‌های شرکت کننده در این طرح را ۲۶۰ مورد اعلام کرد و گفت: با دو مرحله داوری خوشه‌های شهر‌های خلاق تشکیل و با شرکت پنج شهر، شبکه شهر‌های خلاق راه اندازی شده است.

وی توسعه فرصت‌های اشتغال، فرهنگ و اقتصاد را از اهداف طرح شهر‌های خلاق برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در مراسم افتتاح چند طرح فرهنگی و هنری و شرکت در همایش پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی حسینی شاهرودی به استان سمنان سفر کرده است.