۰ نفر

پیر حسین کولیوند توضیح داد؛

چگونگی استقرار بیماران کرونایی در هتل‌ها

۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 485940
چگونگی استقرار بیماران کرونایی در هتل‌ها

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا درخصوص نحوه قرنطینه افراد مبتلا به کووید ۱۹ در هتل‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیر حسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید سلیمانی) اظهار کرد: طرح بیماریابی، آموزش و جداسازی افراد مبتلا شده به ویروس کرونا با همکاری تمام دستگاه‌ها مخصوصا بسیج و بسیج جامعه پزشکی شروع شده و پشتیبانی طرح بر عهده سازمان اورژانس کشور قرار است.

کولیوند با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌ها و مهمانسرا‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای سکونت استفاده کرد مشخص شده است، ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی هتل‌ها و وزارت ورزش و جوانان خوابگاه‌های خود را برای قرنطینه بیماران کرونایی در اختیار اورژانس قرار داده‌اند.

او تاکید کرد: در مرحله اول از ظرفیت هتل‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا استفاده می‌شود. قالب این افراد کسانی هستند که در منزل توان خودجداسازی ندارند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا ادامه داد: در این طرح دو گروه قرنطینه می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که ابتلای آن‌ها به کرونا مشخص شده، اما نیاز به بستری شدن ندارند و دسته دوم افراد بهبود یافته از کرونا هستند که باید از بیمارستان ترخیص شوند، درصورتیکه همچنان ناقل ویروس هستند.

کولیوند افزود: در این طرح کرامت انسان‌ها حفظ می‌شود و علاوه بر آن نظارت جامع و کاملی توسط کادر درمان، نیروی‌های بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر این مراکز اقامتی وجود دارد.

او ادامه داد: مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت افرادی که تستشان مثبت شده باشد و یا افراد پر خطر که در ارتباط با بیماران کرونایی بوده‌اند را به هتل‌ها معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در این مراکز پزشک، پرستار و روان شناس نیز مستقر است تا خدمات لازم را به بیماران ارائه کنند.

کولیوند گفت: در طرح شهید سلیمانی آموزش رکن اساسی است که می‌تواند تاثیر به سزایی در پیشگری از ابتلا به کرونا داشته باشد.