۰ نفر

نظام مهندسی معدن با مرکز صادرات روسیه تفاهم نامه امضا کرد؛

نبئی: همکاری‌ها را در پی‌جویی، اکتشاف، استخراج و فرآوری افزایش می‌دهیم/ رییس نمایندگی مرکز صادرات روسیه: آماده صادرات تجهیزات معدنی به ایران هستیم

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبر: 460659
نبئی: همکاری‌ها را در پی‌جویی، اکتشاف، استخراج و فرآوری افزایش می‌دهیم/ رییس نمایندگی مرکز صادرات روسیه: آماده صادرات تجهیزات معدنی به ایران هستیم

سازمان نظام مهندسی معدن ایران با مرکز صادرات روسیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

اقتصادآنلاین- اکرم شعبانی؛ پاول بوخانف رییس مرکز صادرات روسیه با اشاره به اینکه مرکز از سه شرکت تشکیل شده، گفت: مرکز صادرات روسیه که بدنه اصلی این شرکت‌هاست با ارائه تسهیلات غیرمالی و تحت نظارت وزارت صنعت و تجارت روسیه برای رشد و توسعه روابط اقتصادی تلاش می‌کند.

الکسی کیموف مسئول همکاری‌های معدن و فولاد روسیه با بیان اینکه ما مسئول توسعه روابط در رشته معدن و فولاد میان استان‌ها هستیم، توضیح داد: با امضای تفاهم نامه در رشته‌های معدنی و صنعتی به دنبال افزایش همکاری‌ها هستیم تا کارخانجات ما همپای شرکت‌های ایرانی توسعه یابند.

وی افزود: ما از همین امروز پیگیر روابط هستیم و به زودی هیات دولتی - صنعتی که به ایران سفر خواهند کرد، جلسه‌ای در این رابطه خواهند داشت.

نظام مهندسی معدن با مرکز صادرات روسیه تفاهم نامه امضا کرد

تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی ایران نیز در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه در بخش معدن و صنایع معدنی ظرفیت خوبی در ایران و روسیه وجود دارد که می‌توانند در پی‌جویی، اکتشاف، استخراج و به ویژه فرآوری مواد معدنی همکاری داشته باشیم.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن ایران بزرگترین تشکل بخش خصوصی است که بیش از ۴۱ هزار عضو حقیقی و حقوقی دارد.

نبئی با تاکید بر اینکه سازمان برای ۳۱ استان و عضو وظیفه سیاست‌گذاری دارد، ادامه داد: سازمان می‌تواند به عنوان حلقه‌ای بین تمامی فعالان بخش معدن بوده و فعالیت‌ها را با توجیه فنی - اقتصادی هدایت کند.

وی توضیح داد: در اکتشاف و استخراج ذخایر عمیق ما در ایران نیاز به تکنولوژی‌های روز دنیا داریم و در بحث فرآوی هم به دلیل اینکه سیاست ما جلوگیری از خام فروشی است از صنایع فرآوری استقبال می‌کنیم و بر این باوریم که مرکز صادرات روسیه می‌تواند در این زمینه موثر عمل کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه‌های داخلی ایران را به مجموعه‌های داخلی روسیه وصل کنیم تا همکاری‌های دو جانبه شکل گیرد.

در ادامه این جلسه بوخانف در پاسخ به سوالی درباره روابط معدنی ایران و روسیه گفت: طی یک سال گذشته روابط ما با ایران در بخش معدن و صنایع معدنی رشد قابل توجهی داشته که بر اساس اعلام رسمی ایران نسبت به یک سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک روابط دو جانبه ما در حوزه فولاد هم افزایش داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره صادرات ماشین آلات معدن و صنایع معدنی از روسیه به ایران عنوان کرد: در این بخش آمادگی لازم برای هر گونه همکاری وجود دارد.

رییس نمایندگی مرکز صادرات روسیه در ایران همچنین در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات معدنی روسیه علاوه بر آمادگی صادرات حاضر به ایجاد نمایندگی خود در ایران به منظور تسهیل روابط نیز هستند.