۰ نفر

پیام رییس خانه معدن ایران به مناسبت روز خبرنگار

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 458116
پیام رییس خانه معدن ایران به مناسبت روز خبرنگار

محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران بمناسبت روز خبرنگار پیامی منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛  متن کامل پیام محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران به این شرح است:

هفدهم مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی ، خبرنگاری که جانش را حین خدمت به مردم کشورش در جهت تهیه و رسانیدن اخبارصحیح و بموقع  فدا کرد ، روز خبرنگار بزرگداشت تلاش های سفیران خبر و قلم به دستانی است که با صدق و آگاهی بخشی،نقشی غیر قابل انکار را در هدایت و تنویر افکار عمومی  جامعه برعهده دارند.

بی گمان قدرت باورنکردنی عشق و باور درونی است که تحمل سختی ها و رنج های طول مسیر رابرای اهالی قلم ، سهل و آسان می سازد .

 نقش بی بدیل رسانه ها، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه برای اطلاع رسانی رویدادها ، هدایت و تغییر افکار جامعه نقشی حائز اهمیت می باشد.

در عصر اطلاعات و دیجیتال امروز که اشخاص می‌توانند اطلاعات را آزادانه منتقل کنند، و دسترسی سریع به اخبار و رویدادهای اقتصادی،اجتماعی،علمی و سیاسی داشته باشند که قبلاً ممکن نبوده‌است ،اصحاب رسانه نیز ناگزیر به تغییر کارکرد و نقش آفرینی خود برای جلب اعتماد و توجه مخاطبین آگاه و هوشیار خود باید باشند و با تحلیلهای دقیق و مدبرانه در لایه های تمرکز فعالیت خود ، برای اصلاح ساختار ها و فرآیندها تلاش کنند و جامعه ی هدف خود را از روشنگری و اصلاح بهره مند سازند.

خانه معدن ایران همواره از انعکاس عملکرد و فعالیتهای خود از طریق اصحاب رسانه بهره برده است و در اینجا و به بهانه روز خبرنگار به نمایندگی از هیات مدیره این تشکل فراگیر از تلاش های خالصانه و

بی شائبه شما سفیران خبر ،قدردانی میکنم ، وتاکید می کنم که درک صحیح از نقش و اثر خبرنگاران راست گفتار و درست کردار از نیازهای امروز ایران عزیزمان است .

خبرنگاران جان رسانه اند و کار در رسانه رسالتی است که اگر به دور از حبّ و بعض باشد و فراتر از باندها و جناح‌ها عمل کند، می‌تواند منادی جامعه‌ای فرهیخته و توسعه‌یافته باشد که در آن شاهد رشد اخلاقیات، آگاهی، عقلانیت و مدنیت خواهیم بود .

روز خبرنگار را قدر شناسانه و از صمیم دل به محضر با شرافت خبرنگاران صدیق تبریک گفته و آرزو می کنم، روزی بتوانیم به قدرت صیانت از حریم مادی و معنوی آنان که صیانت حریم شفافیت و آزادگی است بر خود ببالیم.