۰ نفر

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

بین 100 تا 200نفر از کارمندان شهرداری تهران مبتلا به کرونا شده‌اند/ مخالفت ستاد کرونای پایتخت با برخورد جدی با ناقضان قرنطینه در روز 13فروردین!

۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبر: 427967
بین 100 تا 200نفر از کارمندان شهرداری تهران مبتلا به کرونا شده‌اند/ مخالفت ستاد کرونای پایتخت با برخورد جدی با ناقضان قرنطینه در روز 13فروردین!

رییس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران از ابتلای بین 100 تا 200 نفر از کارمندان شهرداری به کرونا (کووید 19) خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رضا کرمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد از کارمندان شهرداری به کرونا مبتلا شده‌اند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: آمار دقیق نداریم اما مبتلایان در شهرداری در حدود 100 تا 200 نفر هستند. اغلب این افراد بیشتر با سطوح و شهروندان در ارتباط بوده‌اند. 

او با بیان اینکه بالای 50درصد از نیروها می‌توانند دور کار باشند، گفت: همچنین برخی مراکز که اساسا ذات کار آن‌ها با تجمع هست مثل برج میلاد و یا سازمان فرهنگی و هنری تا اطلاع ثانوی تعطیل‌اند و نیازی به بازگشایی نیست. 

کرمی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر شرایط تهیه مواد ضدعفونی کننده در شهرداری تهران گفت: در زمینه تهیه این مواد فعلا مشکلی نداریم و نسبت به گذشته وضعیت خیلی بهتر است اما در زمینه تولید ماسک چالش داریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از واحدهای تولیدی زیرمجموعه شهرداری برای تامین آن استفاده کنیم. 

رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه نگرانی ما درباره تجمع مردم در روز 13فروردین ماه است، تاکید کرد: باوجود اینکه بوستان‌ها تعطیل است اما همچنان تعدادی از شهروندان رعایت نکرده و در این فضاها حضور دارند. 

او ادامه داد: متاسفانه در جلسه ستاد کرونا شهر تهران ممنوعیت رفت و آمد در روز 13فروردین‌ماه مورد موافقت قرار نگرفت و صحبت جدی برای برخورد با متخلفان مطرح نشد. نیروی انتظامی مانع ورود می‌شود اما صرفا توصیه‌ای است. 

کرمی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از نیروهای شهرداری تهران که طی این مدت به سفر رفته‌اند درخواست اعمال قرنطینه می‌شود یا خیر گفت: ما در سازمان خودمان این افراد را شناسایی کردیم و خواستیم که بعد از دو هفته قرنطینه بر سر کار بیایند. به سایر بخش‌ها هم توصیه کردیم اما اصل این کار بر مبنای خوداظهاری افرادی است که به مسافرت رفتند. اگر نگویند عملا نمی‌شود کاری کرد. هرچند چون تعداد زیادی از نیروها دور کار هستند نیز جای نگرانی زیادی وجود ندارد.