۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تهدید جدید در بازار نفت/ تولید نفت لیبی افزایش می‌یابد

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 415620
تهدید جدید در بازار نفت/ تولید نفت لیبی افزایش می‌یابد

همزمان با گسترش عوارض اقتصادی ویروس کرونا در بازارهای جهان، منابع خبری از آغاز دور جدید مذاکرات صلح طرف‌های درگیر جنگ داخلی لیبی در قاهره خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در هفته های اخیر بازار نفت با مشکلات و تهدیدات جدی از قبیل مازاد عرضه، جنگ تعرفه ای و کرونا ویروس مواجه بود. در این بین اما امروز منابع خبری از آغاز دور جدید مذاکرات صلح طرف‌های درگیر جنگ داخلی لیبی در قاهره خبر دادند که بیانگر بازگشت بیش از یک میلیون بشکه نفت به بازار است.

گفتنی است شرکت ملی نفت  لیبی دو هفته پیش اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه ژانویه 75 درصد کاهش پیدا کرده است. این کشور قبل از مسدود شدن یک‌هفته‌ای مبادی صادرات نفت از بنادر آن و بسته شدن میادین نفتی اش در شرق و جنوب، روزانه 1.9 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.

WhatsApp Image 2020-02-08 at 3.38.10 AMاما با از سر گیری دور جدید مذاکرات صلح طرف های درگیر جنگ داخلی لیبی، احتمالا روند تولید و فروش نفت این کشور تقویت شود. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که با بازگشت تولید حدود یک میلیون بشکه‌ای نفت لیبی و مازاد عرضه فعلی در بازارهای جهانی،  قیمت‌ها دوباره با کاهش مواجه شوند.