۰ نفر

واکنش نوری به گزارش طرح کنترل آلودگی هوا/ دولت به تعهداتش عمل کند

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبر: 365447
واکنش نوری به گزارش طرح کنترل آلودگی هوا/ دولت به تعهداتش عمل کند

عضو شورای شهر تهران گفت: براثر اقدامات مثبت معاونت حمل و نقل ذرات معلق در هوای تهران کاهش پیدا کرده و حالا آلاینده ازن افزایش پیدا کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای  شهر تهران در واکنش به گزارش محسن پورسید آقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح جایگزین زوج و فرد گفت:این رویه بسیار خوبی است که معاونان شهردار و شهردار خود را ملزم به ارائه گزارش می‌دادند.

او با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم با اجرای طرح جدید کنترل آلودگی هوا آلودگی را کاهش بدهیم،ادامه داد: pm۲.۵ ذرات معلق آلایندگی بسیار مهم و خطرناکی است که با اقدامات مدیریت شهری امسال و سال گذشته کاهش پیدا کرده است،اما حالا آلاینده ازن افزایش پیدا کرده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ٤مسئله مهم گفت: باید به مسئله کاتالیست ها و فرایند خروج آلودگی هوا که باعث غلظت اکسید نیتروژن می‌شود  توجه کرد و دولت نیز برای خود در این موضوع سهم قائل شود.

نوری ادامه داد:یکی از بزرگترین منشاهای آلودگی هوا حضور جایگاه‌های سوخت است که بنا بود دولت طرح کهاب را برای کاهش آلودگی‌های ناشی از آن اجرا کند اما اقدامی انجام نداده است.

او با اشاره به افزایش قارچ‌گونه موتور سیکلت‌ها در تهران،اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش ذرات معلق حضور قارچ‌گونه موتور سیکلت‌ها است که که معاونت حمل و‌نقل باید با همراهی دولت راه چاره‌ای برای کنترل آن‌ها در نظر بگیرند.

نوری با اشاره به تصویب تشکیل صندوق محیط زیست در برنامه پنج‌ساله سوم گفت: معاونت حمل و‌نقل باید برای منابع لازم برای تشکیل صندوق محیط زیست فراهم کند.