۰ نفر

صادرات گوجه فرنگی ترکیه به 57کشور جهان

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸
کد خبر: 356714
صادرات گوجه فرنگی ترکیه به 57کشور جهان

ترکیه در 5 ماه نخست سال جاری به ارزش 163 میلیون دلار به 57 کشور صاردات گوجه فرنگی انجام داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، حقی بهار، عضو هیئت مدیره مجمع صادرکنندگان ترکیه و رئیس اتحادیه صادرکنندگان غرب مدیترانه گفت که ترکیه از اول ژانویه تا 27 می به معادل 163 میلیون دلار گوجه فرنگی به 57 کشور جهان صادر کرده است.

براین اساس صادرات گوجه فرنگی ترکیه به روسیه در مقایسه با سال گذشته بیش از 200 درصد افزایش یافته است. این کشور با واردات گوجه فرنگی به ارزش 31 میلیون دلار از ترکیه در صدر وارد کنندگان این محصول قرار گرفته است.

به گفته بهار کشورهای رومانی، بلغارستان و اسرائیل نیز به ترتیب با واردات این محصول به ارزش 22.5 میلیون دلار، 18.6 میلیون دلار، 11.8 میلیون دلار و 8.4 میلیون دلار پس از روسیه قرار گرفتند.

بهار همچنین تصریح کرد: گاها اخبارهای مبنی بر عدم صدور مجوز به ورود گوجه فرنگی روسیه عنوان می شوند. این ها به طور کلی دور از حقیقت هستند سالانه یک یا دو بار به دلیل وجود برخی داروهای شیمایی بر روی پوسته گوجه فرنگی ها این اتفاق رخ می دهد که این نیز یک امر عادی است.

وی اضافه کرد: صادرات 5 ماه نخست سال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به دلیل برخی مشکلات در تدارک گوجه فرنگی در نتیجه وقوع طوفان و شرایط نا مساعد جوی در منطقه کاشت این محصول با کاهش نسبی مواجه شده اشت.