x
۱۷ / بهمن / ۱۳۹۷ ۱۷:۰۳
مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

برگزاری مزایده فروش سهام در «والبر»/ «کیسون» اطلاعات یک قرار داد را اصلاح کرد

برگزاری مزایده فروش سهام در «والبر»/ «کیسون» اطلاعات یک قرار داد را اصلاح کرد

همزمان با رشد اندک شاخص و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 9 نماد متوقف و 7 نماد بازگشایی شدند که در میان این توقف‌ها، توقف دو نماد «پدرخش» و «لسرما» به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی بود.

کد خبر: ۳۳۴۵۱۷
آرین موتور

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات آخرین روز هفته با رشد 141 واحدی شاخص بورس پایان یافت. به دنبال این رشد که بیش از هر چیز از نمادهای «ومعادن»، «فملی» و «وغدیر» تاثیر پذیرفت، نماگر اصلی بازار به سطح 158 هزار و 535 واحد رسید. همزمان با رشد اندک شاخص و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 9 نماد متوقف و 7 نماد بازگشایی شدند که در میان این توقف‌ها، توقف دو نماد «پدرخش» و «لسرما» به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی بود. در این روز چهار شرکت نیز به شفاف سازی پرداختند که از میان توقف «والبر» به دلیل برگزرای مزایده برای فروش سهام یک شرکت زیرمجموعه بود. در میان شفاف سازی‌های فرابورس نیز اصلاح اطلاعات توسط «کیسون» به چشم می‌خورد، این شرکت اعلام کرد که در قرارداد توسعه میادین نفتی چشمه خوش، دالپری و پایدار شرق به اشتباه میزان تولید پروژه را 159 میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود که این میزان تولید در نظر گرفته برای کل مهلت پروژه بوده است.

 

«والبر» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌ گذاری‌ البرز (والبر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص برگزاری مزایده، متوقف شد. بر این اساس «والبر» اعلام کرده است که تعداد 637 هزار سهم معادل 49 درصد از کل سهام در شرکت دارویی البرز فارمد را از طریق مزایده به فروش می‌رساند.

«کیسون» و اصلاح یک شفاف سازی: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت کیسون بود. بنا به آنچه که این شرکت در تارنمای کدال منتشر کرده است، اطلاعات ارائه شده قبلی در خصوص قرارداد توسعه میادین نفتی چشمه خوش، دالپری و پایدار شرق دارای مشکل بوده که به این وسیله اصلاح شده است. بنا بر آنچه که «کیسون » در مورد قرار داد یاد شده اعلام کرده است ،در شرح جزئیات قرارداد افزایش تولید به اشتباه 159 میلیون بشکه در روز قید شده بود که 159 میلیون بشکه در مدت قرارداد صحیح است. گفتنی است قرارداد  توسعه میادین نفتی چشمه خوش، دالپری و پایدار شرق واقع در استان ایلام با هدف افزایش تولید و بهره برداری بمیزان 159 میلیون بشکه در مدت قرارداد، منعقد شده و نحوه تسویه آن بر اساس فرمت استاندارد قرارداد IPC شرکت ملی نفت ایران است.

«ودانا» و شفاف سازی رودادهای مالی: نماد معاملات شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس (ودنا) با توجه به لزوم شفاف سازی در خصوص سرمایه گذاری در شرکتهای فرعی تسویه حساب با طلب خود با گروه مالی صدر پارس متوقف شد. در مورد طلب شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس از شرکت گروه مالی صدر پارس، شرکت اعلام کرده است که که طی دوره مورد گزارش شرکت های ذیل از گروه مالی صدر پارس در قبال مطالبات شرکت خریداری شد: 1-شرکت توسعه کسب و کار هیراد 21 میلیارد و 500 میلیون تومان 2-شرکت نیک پردازش زنگان 16 میلیارد و 400 میلیون تومان 3-گروه مدیریت و سرمایه ساتیا 27 میلیارد تومان، که انتقال آنها در دوره مالی منتهی به 31 شهریور 1397 به انجام رسیده است. همچنین این شرکت قصد دارد شرکت ساختمانی دزمند آرت را نیز در قبال باقیمانده مطالبات خود به مبلغ 76 میلیارد و 300 میلیون تومان از شرکت گروه مالی صدرپارس خریداری کند. ضمنا به اطلاع می رساند مانده مطالبات 68  میلیارد و 500 میلیون تومان از شرکت مدیریت سرمایه تابان (یکی از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس) بابت توسعه سهامداری در شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان و شرکت در افزایش سرمایه 110درصدی از طریق گروه مدیریت و سرمایه تابان بوده است که سرمایه گذاری در شرکت زیر مجموعه به شمار می رود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971117

 

ارسال نظرات